مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از افزایش ۳۰ درصدی خطوط ریلی تا پایان برنامه ششم توسعه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ محمد زاده مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی سازی راه آهن گرمسار به اینچه برون گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه تعهد داده شده در جمهوری اسلامی خطوط ریلی ما ۳۰ درصد افزایش یابد و در افق ۱۴۰۴، ۶ هزار کیلومتر خط ریلی داشته باشیم.


وی افزود: اجرای عملیات برقی سازی راه آهن اینچه برون به گرمسار اتفاقی مثبت در توسعه کشور است که از گلستان آغاز شده و برقی شدن این خطوط ریلی می‌تواند بازوانی برای رسیدن و تحقق این اهداف باشد.


در این مراسم همچنین محمد رضا قربانی مدیر کل راه آهن منطقه شمال شرق ۲ گلستان گفت: طول این خطوط ریلی ۴۹۵ کیلومتر با ۹۵ تونل که در محور کریدور شمال به جنوب قرار گرفته است.


وی افزود: این خطوط برای جابه جایی کالا تجار و بازرگانان بوده که در کشور‌های منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.


قربانی اضافه کرد: از ادیگر اهداف این طرح افزایش سرعت انتقال بار و افزایش ظرفیت توناژ بار است.


این مراسم عصر امروز با حضور وزیر راه آهن روسیه و دکتر هاشمی استاندار گلستان به عنوان یکی از استانداران مرتبط با این طرح بزرگ در محل راه آهن کشور در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.


این مراسم به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ در گرگان نیز برگزار شد.


بر اساس تفاهم همکاری‌های حمل ونقلی ایران و روسیه در پایان هشتمین اجلاس همکاری‌های حمل ونقلی دو کشور در آبان ماه ۹۵ میان دو کشور امضا شد.


تفاهم نامه قرارداد برقی کردن خط آهن گرمسار اینچه برون منعقد و مقرر شد این طرح، از محل اعتبارات دولتی روسیه تأمین مالی شود که میزان سرمایه گذاری برای آن یک و ۲ دهم میلیارد یورو است.

انتهای پیام/ق

 

خطوط ریلی ایران تا پایان برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد افزایش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.