رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان از بررسی تولید سالیانه ۹۰ هزار تن گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مجتبی پیری رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان  در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی ونظارت بر مبارزه باقاچاق کالا و ارز در استانداری اظهار داشت:راه‌کار‌های تسریع در روند افزایش و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز به‌منظور ارتقای میزان تولید گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به این منظور میزان تولید گوشت قرمز در استان به ۹۰ هزار تن در سال و ایجاد اشتغال پایدار برای دامداران و رونق صنایع تکمیلی وتبدیل صنعت دامپروری مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سالانه کشور به ۲۰۰ هزار تن گوشت وارداتی نیاز دارد افزود: باتوجه به ظرفیت‌های زیرساختی موجود سیستان و بلوچستان می‌تواند سالیانه ۹۰ هزارتن گوشت قرمز تولید وسهم شاخصی در تنظیم بازار گوشت کشور داشته باشد.

وی خاظر نشان کرد: در حال حاضر سیستان و بلوچستان دارای ۱۳ کشتارگاه صنعتی و بهداشتی با ظرفیت ۶ هزار و ۷۹۵ راس دام سبک و سنگین است.

پیری عنوان کرد: در استان سیستان و بلوچستان ۴۲ واحدبسته بندی گوشت باظرفیت ۹۰ هزارتن درسال و ۱۲ واحد کارخانه خوراک دام به ظرفیت ۴۰۰ تن روزانه وجود دارد.

انتهای پیام/ع

تولید سالیانه ۹۰ هزار تن گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار