مدیرکل امور اداری و مالی استانداری اردبیل گفت: ۲۷ تیرماه امسال، همایش استانی مسئولان دبیرخانه و کارشناسان فناوری اطلاعات فرمانداری ها و دستگاه های دولتی استان با حضور مقامات کشوری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی بخشی، مدیرکل امور اداری و مالی استانداری اردبیل که در نشست توجیهی مسئولان دبیرخانه و کارشناسان فناوری اطلاعات  فرمانداری و دستگاه های دولتی استان سخن می گفت، ادامه داد: این همایش با حضور رئیس دبیرخانه مرکزی نهاد ریاست جمهوری و مشاور وزیر و مدیر فناوری اطلاعات وزارت کشور در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بهره گیری از فناوری اطلاعات و حذف کاغذ از استانداری اردبیل تحقق مکاتبات اداری را موضوع اجلاس بزرگ مسئولان دبیرخانه ها و کارشناسان فناوری اطلاعات عنوان کرد.

مدیرکل امور اداری و مالی استانداری اردبیل با بیان اینکه دولت توجه جدی به تحقق دولت الکترونیک دارد و زیر ساخت های لازم نرم افزاری و سخت افزاری در دست تهیه و تامین است، راه اندازی سامانه ستاد، امضای دیجیتال، میز خدمت و توسعه شبکه های دولت و اتوماسیون اداری را از جمله اقدامات در جهت تحقق دولت الکترونیک برشمرد و گفت: حذف کاغذ و کاهش یا جمع آوری چاپگرها به فرمانداری ها و دستگاه های دولتی ابلاغ شده و باید همه مکاتبات و پیگیری های نامه ها از طریق اتوماسیون اداری بدون استفاده از کاغذ صورت گیرد.

بخشی، صرفه جویی در  هزینه ها و کاهش مصرف کاغذ، چابک سازی اداری، شفافیت و مقابله با فساد، استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات اداری، تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به مردم را از اهداف تحقق دولت الکترونیک دانست و بر همکاری و هماهنگی مسئولان دبیرخانه و کارشناسان فناوری اطلاعات تاکید کرد.

مشاور استاندار و مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اردبیل نیز گفت: استانداری اردبیل به عنوان نهاد حاکمیتی پیگیر تحقق مصوبات و بخشنامه های دولت است و دستگاه های دولتی در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

حسین بشیری گفت: از دستگاه های دولتی در این زمینه با تامین اعتبار و بستر سازی لازم حمایت می شود.

وی از همه دستگاه های دولتی خواست شبکه دولت و اتوماسیون اداری خود را به ادارات شهرستانی و بخش های تابعه تسری دهند.

مشاور استاندار اردبیل اظهار کرد: استعلامات هویتی برخط یکی دیگر از کارکرد تحقق دولت الکترونیک است که ماهانه میلیارد ها برگ کاغذ تنها در این بخش با کپی مدارک مربوطه مصرف می شود و بصورت پرونده کاغذی بایگانی می گردد.

بشیری افزود: با راه اندازی وب سرویس های مربوطه فعلا دسترسی به صفحه اول کارت ملی بعنوان اولین سند هویتی افراد متقاضی خدمت، خدمات رسانی در ادارات ساماندهی می شود و نیازی به ارائه مدارک هویتی و کپی سوابق خدمات ارائه شده نخواهد بود.
وی تصریح کرد : علیرغم هزینه های کلان برای تامین سخت افزار و نرم افزار مربوط به راه اندازی شبکه دولت و اتوماسیون اداری  که با هدف صرفه جویی در هزینه ها و کاهش مصرف کاغذ صورت گرفته است متاسفانه اهداف برنامه بطور کامل تحقق نیافته است.

انتهای پیام/ح

تحقق دولت الکترونیک در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.