دولت تنها از بین جامعه جوانان نیرو جذب می‌کند/ هر سال 40 هزار نفر جذب دولت و نهادهای حاکمیتی می‌شوندرئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: دولت تنها از بین جوانان نیرو جذب می‌کند و هر شخصی با وجود دو سال حضور در دولت می‌تواند تصدی مدیریت را بر عهده بگیرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در دومین همایش ملی جوانان و قانون‌گذاری با بیان اینکه 72 درصد کسانی که در کشورمان وارد دانشگاه شده فارغ‌التحصیل می‌شوند، گفت: این جوانان بر همین راستا توقع اشتغال دارند و متأسفانه ما در این زمینه با مشکل جدی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: جامعه ما به صورت عرفی، یک جامعه سیاسی‌ست که کمتر می‌توان مشابه آن را در دنیا دید، جوانان در کشور ما تأثیر گذارند و در همین راستا مطالباتی‌ را هم دارند.

انصاری ادامه داد: جوانان ما در فعالیت‌های مدنی بسیار فعال هستند و این جوانان جامعه را به یک جامعه آگاه، مطالبه‌گر و سیاست‌ورز تبدیل کرده‌اند که ما در برخورد با مسائل آن‌ها باید به این مسائل دقت کنیم.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: دولت در حوزه جذب نیرو تنها جوانان را جذب می‌کند که گاهی تعیین رده سنی مورد انتقاد و اعتراض برخی جوانانی که سن بالاتری دارند، قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تأکید کرد: دولت با توجه به قوانین ابلاغی‌،‌عدالت استخدامی و شایسته‌گزینی را رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه توقعات زیادی برای ورود به دولت وجود دارد، گفت: 40 هزار نفر در سال جذب می‌شوند که 30 هزار نفر از آنها در بخش دولتی و قوه مجریه و 10 هزار نفر دیگر در نهادهای نیروهای مسلح و حاکمیتی استخدام می‌شوند.

انصاری اظهار کرد: اگر قرار باشد تمام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دولت بیایند، مجبوریم همانند دانشگاه آزمون‌های جدی برگزار کنیم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: قرار است ما امسال 18 هزار نفر را استخدام کنیم که 400 هزار نفر برای این موضوع داوطلب شده‌اند که این ورود به دولت را سخت می‌کند اما ما بر اساس شایسته‌سالاری اقدام می‌کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: برای تصدی مدیریت‌ها باید قانون‌گذاری انجام شود، بعد از انتخابات ریاست جمهوری بر اساس نظر آقای روحانی ما تصدی بسیاری از مشاغل را به جوانان دادیم.

وی افزود: هر شخصی که 2 سال سابقه حضور در دولت را داشته باشد، می‌تواند تصدی مدیریت میانی را بر عهده بگیرد.

انصاری با اشاره به اینکه مشکل ما در جامعه بیشتر فرهنگی است، گفت: در جامعه و باورهای مدیران،‌ انتساب نیروهای جوان‌تر را بر نمی‌تابد آن هم زمانی که افرادی با تجربه‌تر و با سن بالاتر وجود دارند لذا ما باید بیشتر بر روی بُعد‌ فرهنگی کار کنیم.

معاون رئیس جمهور در پایان با اشاره به یک خاطره‌ای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی،‌ اظهار کرد: مقاله مصطفی رحیمی در کتاب نیم‌نگاه قبل از انقلاب را درباره فرهنگ ایرانی بود را می‌خواندم، در آن مقاله ذکر شده بود که نسل میانسال و کهن‌سال هم برای خودش حق بیشتری قائل بوده و جامعه هم برای این قشر حق بیشتری قائل است که می‌توان مثال آن را در نبرد رستم و سهراب در شاهنامه مشاهده کرد که این فرهنگ در نگاه فردوسی هم متبلور شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضوی
۲۲:۳۴ ۱۱ تير ۱۳۹۷
پس بقیه باید چیکار کنن!
آخرین اخبار