مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: کاهش مصرف بیش از ۳۴ میلیون لیتر نفتگاز در نیروگاه گازی زاهدان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان از صرفه جویی روزانه ۳۷۰ هزار لیتر نفتگاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،کورش بالادست اظهار داشت: نیروگاه گازی زاهدان از ابتدای مرداد ۹۶ به شبکه گاز شهری متصل شده و اکنون با اتصال ۷۵ درصد از واحد‌های تولیدی آن، کاهش قابل توجهی در زمینه مصرف سوخت مایع را تجربه می‌کند.

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۴ میلیون لیتر نفتگاز در این نیروگاه صرفه جویی شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان تصریح کرد: مصرف نفتگاز نیروگاهی منطقه در بهار امسال ۲۴ میلیون و ۸۱۸ هزار لیتر بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۸ درصد کاهش داشته است.

بالادست بیشترین مقدار کاهش مصرف نفتگاز نیروگاهی در منطقه زاهدان در سه ماهه نخست امسال را مربوط به نیروگاه زاهدان با ۶۲ درصد کاهش نسبت به سال قبل عنوان کرد.

وی ادامه داد: با پیوستن ۶ واحد از هشت واحد تولید برق این نیروگاه به شبکه گازشهری اکنون ۷۵ درصد ظرفیت آن از گاز شهری استفاده می‌کند که این امر تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف نفتگاز دارد.

انتهای پیام/گ

صرفه جویی در مصرف نفتگاز

برچسب ها: شرکت نفت ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار