وزیر خارجه اسبق آمریکا، دونالد ترامپ را غیر مردمی‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ مُدرن آمریکا توصیف کرد.

آلبرایت: ترامپ، غیر مردمی‌ترین رئیس جمهور در تاریخ مدرن آمریکاستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مادلین آلبرایت، وزیر خارجه اسبق آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را «غیر مردمی ترین رئیس جمهور در تاریخ مدرن آمریکا» توصیف کرد.

او روز گذشته در مصاحبه با «اندرو مار»، مجری شبکه بی بی سی گفت: به عنوان یک دیپلمات سابق آسان نیست  که از رئیس جمهور کشورم انتقاد کنم، اما من نگرانم.

وزیر خارجه سابق آمریکا ضمن انتقاد از سیاست های مهاجرتی ترامپ و جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان در مرزهای جنوبی آمریکا، او را غیر مردمی‌ترین [غیر دموکراتیک‌ترین] رئیس جمهور در تاریخ مدرن آمریکا توصیف کرد.

اندرو مار با پیش کشیدن سیاست مهاجرتی ترامپ و اجرای طرح «تحمل صفر» از آلبرایت پرسید آیا ترامپ یک «فاشیست» است؟ او در پاسخ به این پرسش از سخنان افراطی در مورد ترامپ خودداری کرد و اظهار داشت واژه فاشیست به این معناست که رئیس جمهور از خشونت برای رسیدن به آنچه می‌خواهد استفاده می کند. با این حال، او در مورد نگرش های ترامپ نسبت به آزادی بیان، نقش رسانه ها و بی توجهی به موسسات خصوصی رسانه ای ابراز نگرانی کرد.

امتناع آلبرایت از فاشیست توصیف کردن ترامپ، واکنش مثبت و منفی کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت. با این حال، عده ای از هواداران ترامپ به پیشینه ضد آمریکایی آلبرایت اشاره و او را «خطرناک ترین وزیر امور خارجه آمریکا» توصیف کردند.

انتهای پیام/

انتقاد وزیر خارجه اسبق آمریکا از دونالد ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار