سرپرست شبکه دامپزشکی قاینات از واکسیناسیون ۱۶۰ هزار و ۶۰۰ رأس دام سبک و سنگین شهرستان بر علیه بیماری شاربن (سیاه رخم) خبر داد.

محمودی زاوه سرپرست شبکه دامپزشکی قاینات در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:از ابتدای سال جاری اکیپ های واکسیناسیون این شبکه موفق به انجام مایه کوبی 160 هزار و 600 رأس دام سبک وسنگین شهرستان بر علیه بیماری شاربن ( سیاه رخم ) به عنوان یک بیماری خطرناک قابل انتقال از دام به انسان شدند.

 

وی افزود:با توجه به وظیفه ذاتی و قانونی دامپزشکی در حفظ و صیانت از سرمایه دامی شهرستان و پیشگیری از احتمال بروز بیماریهای خطرناک و کشنده دامی و قابل انتقال بین انسان و دام از ابتدای هر سال برابر جدول پیش بینی عملکرد واکسیناسیون دامها اکیپ های مایه کوبی دامی شهرستان اقدام به واکسیناسیون تمامی دامها بر علیه بیماریهای مختلفی همچون، شاربن(سیاه زخم)، بروسلوز(تب مالت)، تب برفکی، آبله و غیره می نمایند که در خصوص بیماری شاربن سربازان گمنام عرصه بهداشت موفق به تحقق 80 درصدی شده اند.

 

محمودی زاوه بیان نمود بیماری شاربن یک بیماری خطرناک برای دامها و همچنین قابل انتقال بین انسان و دام است که باید به صورت کامل اقدامات پیشگیری توسط اکیپهای واکسیناسیون شهرستان انجام شود تا از احتمال بروز خطر برای صنعت دامداری و بهداشت عمومی شهرستان جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/غ

بیش از ۱۶۰ هزار دام بر علیه بیماری شاربن واکسینه شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.