مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: بعد از تلاش چهار ساعته آتش نشانان داروخانه واقع در خیابان شریعتی از اطفاء حریق شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی عسکری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: این حریق توسط شهروندان به سامانه ۱۲۵ بامداد امروز ۱۱ تیر ماه اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی عملیات (۱۲۵) آتشنشانی کرمان بلافاصله آتش نشانان از چهار ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند .

وی افزود: با توجه به هم جوار بودن بازار تاریخی شهر کرمان و مغازه‌های تجاری با محل حادثه، مهار این آتش سوزی با تلاش بی وقفه ۲۵ آتش نشان به همراه هفت خودرو اطفاء حریق و امداد و نجات آغاز شد.

عسکری تصریح کرد: آتش نشانان ضمن عملیات اطفاء حریق از سرایت آتش به واحد‌های همجوار جلوگیری کردند و اقدامات ایمنی واحد‌های تجاری همجوار و نزدیک به محل حادثه انجام شد.

وی گفت: در این داروخانه با توجه به وجود انبار دارو و مواد شیمیایی و همچنین کلینیک پوست در اثر این آتش سوزی دود بسیار زیادی در ساختمان و محل حادثه منتشر شده بود که آتش نشانان اقدام به تخلیه دود از محل کردند.

عسکری اظهارداشت:در این حادثه متاسفانه پنج نفر از آتشنشانان شهر کرمان به علت دود زیاد ناشی از سوختن مواد شیمیایی و بهداشتی دچار مصدومیت شدند که یک نفر از آتش نشانان به بیمارستان اعزام و چهار نفر توسط عوامل اورژانس در محل حادثه تحت انجام اقدامات پزشکی و درمانی قرار گرفتند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان گفت: علت این حادثه از سوی کارشناسان این سازمان در دست بررسی است.

وی همچنین از صاحبان واحد‌های تجاری خواست: نکات ایمنی را در نحوه انبار و چیدمان لوازم رعایت کنند و دقت شود قبل از خروج از واحد تجاری لوازم برقی خاموش شده باشد.
انتهای پیام/ی

آتش سوزی در داروخانه سه راه شمال جنوبی کرمان

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.