سخنگوی مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان کشور قدر نجابت مردم را بدانند و سعی نکنند که با یکدیگر تریبونی صحبت کنند.

کارگزارن نظام قدر نجابت مردم را بدانند/ همه مسئولان کشور اشرافی‌گر نیستند/خودباوری کلید حل مشکلات استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ آیت الله سیداحمد خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری صبح امروز در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، اظهار کرد: براساس ماده 21 آئین‌نامه داخلی، طول دوره هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها 2 سال بوده و در پایان هر دوره رأی‌گیری می‌شود، به این ترتیب که در طی 8 سال 4 مرتبه انتخابات برگزار می‌شود.

وی افزود: انتخابات هیئت رئیسه در اجلاس اسفندماه سال گذشته برگزار شد، اما به دلیل نبود فرصت انتخابات کمیسیون در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: هیئت رئیسه مجلس خبرگان از ابتدای اجلاس تاکنون 20 جلسه برگزار کرده و چهارمین جلسه هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها 4 مرداد برگزار می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان بیان کرد: کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان نیز 12 جلسه برگزار کرد که یکی از مهمترین طرح‌های مجلس خبرگان اصلاح قانون انتخابات بوده و در صورت تصویب نهایی برخی خلأهای آن مرتفع خواهند شد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که کاندیداها برای حضور در خانه ملت باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند، اما در آئین‌نامه مجلس خبرگان چنین قانونی وجود ندارد، اما در طرح آئین‌نامه میزان مشخص شده برای نام نویسی مجلس خبرگان مدرک سطح 4 حوزه است، البته این مسئله به این معنا نیست که فرد نباید برای تعیین سطح آزمون بدهد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: کمیسیون سیاسی_ اجتماعی مجلس خبرگان 41 جلسه برگزار کرده، به نحوی که حدود 60 جلسه نیز کارگروه برگزار شده و در طی این جلسات از مسئولان عالی‌رتبه کشور دعوت شده تا در مورد مسائل مختلف کشور توضیح بدهند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری کمیسیون حفاظت و پاسداری از رهبری 12 جلسه و کمیسیون اداری_ مالی 4 جلسه برگزار کرده‌اند و تعیین شد که هیئت اندیشه‌ورز را صحن علنی مجلس خبرگان انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: هیئت اندیشه‌ورز طی 11 جلسه به موضوعات دارای اولویتی مانند فرهنگ، علم و فناوری، حقوقی و قضایی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی می‌پردازند و اعضای مجلس خبرگان و این جلسات با حضور جمعی از صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌شود.همچنین، این کارگروه ها در حال برگزاری بوده و در نهایت نتیجه آن به محضر مقام معظم رهبری ارائه خواهد شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به تاریخ برگزاری اجلاس خبرگان رهبری تأکید کرد: تاریخ برگزاری این اجلاس 13، 14 و 15 شهریورماه 97 خواهد بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دشمنان این ملت اکنون به صورت آشکارا تصریح می‌کنند که درصدد براندازی نظام هستند، اما آنچه باور مجلس خبرگان رهبری بوده و بزرگان آن را قبول دارند این است که قطعا دشمن با داشتن رهبری چنین آینده‌اندیش و بزرگ ناکام خواهند ماند.

وی گفت: اعضای مجلس خبرگان با تمام وجود مشکلات مردم را درک می‌کنند و ما از مسئولان محترم کشور می‌خواهیم که قدر نجابت مردم را بدانند و برای حل مشکلات آنها از تمام توان‌شان مایه گذاشته و گره‌های زندگی‌ آنها را باز کنند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: دشمن درپی پمپاژ ناامیدی در کشور بوده و امواج یأس را خط استراتژیکی برای پیروزی خود می‌دانند، اما ما می‌دانیم که آینده کشور روشن است و در طی 40 سال گذشته مشکلات بزرگی پیش رو داشته‌ایم و همچنین در 8 سال دفاع مقدس نیز با دنیای استکبار جنگیدیم و دوران‌هایی را با موفقیت گذراندیم که حتی گندم نیز در کشور وجود نداشت، لذا با اطمینان می‌گویم که این مشکلات نیز از سر ما رد می‌شود، اما باید بدانیم که کلید برون‌رفت از شرایط کنونی وحدت و همدلی حول محور ولایت است. همچنین مسئولان باید با وحدتی یکپارچه برای حل مشکلات کشور بکوشند و نباید با یکدیگر تریبونی صحبت کنند، بلکه باید در جلسات مشکلات‌شان را حل کننمد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقتی مسئولان می‌گویند مشکل کمبود آب و برق داریم و تقاضا دارند که مردم در کنترل مصرف کوشا باشند، ملت بزرگ ما نیز باید با کارگزاران کشور همراهی کنند، چرا که ما یک کشور و یک رهبر داریم.

وی اظهار کرد: لازم است تا واقع‌بین باشیم و بدانیم اشرافی‌گری سم مهلکی برای کشور است، همچنین نباید تمام مسئولان کشور را اشرافی دانست، چرا که بسیاری از کارگزاران کشور ساده‌زیست هستند و شبانه‌روز برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند.

آیت الله خاتمی اذعان کرد: خودباوری در جام جهانی باعث شد تا ورزشکاران ما خوش بدرخشند تا جایی که مقام معظم رهبری، مسئولان و مردم از آنها تجلیل کنند، در عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیز خودباوری حلال مشکلات ما خواهد بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حلال مشکلات کشور در موقعیت کنونی مدیریت جهادی بدون احساس خستگی است و مسئولان باید بدانند که تنها با این راه می‌توانند از گردنه‌های مشکلات به سلامت عبور کنند.

وی تصریح کرد: هزینه تسلیم در برابر دشمنان بیش از ایستادگی بوده و فایده ایستادگی صدها برابر تسلیم است، لذا به یاری خداوند ملت ما با مقاومت و روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر دشمنان را ناکام خواهند گذاشت و ما نیز بر این باوریم که با وجود رهبری فرزانه مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد.

آیت الله خاتمی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه مجلس خبرگان رهبری در زمینه حل مشکلات فعلی کشور چه کمکی به دولت می‌کند، گفت: مجلس خبرگان نهادی اجرایی نیست، اما ما با همه مسئولان نظام هرکاری که بتوانیم برای حل مشکلات اقتصادی انجام خواهیم داد، به عنوان مثال اعضای خبرگان در هر استانی مستقر هستند و سعی می‌کنند که با توجیه مردم مسائل را برای آنها تبیین  تا آنها بدانند که نباید اجازه موج‌سواری به دشمنان نظام را بدهند و مجموعا ما مجموعه اقداماتی را انجام می‌دهیم که مسئولان بتوانند در آرامش کشور را اداره کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما از هر سخنی که به وحدت و اتحاد بیانجامد استقبال می‌کنیم و همچنین معتقدم که نباید در کشور زمینه‌های اختلاف ایجاد شود و باید حریم مردم‌ را حفظ و با آنها منطقی سخن گفت، البته قبول دارم که همواره اختلاف سلیقه وجود داشته و دارد، اما باید تفاوت نظرها قانونی و مودبانه بیان شود تا چالشی در کشور به وجود نیاید.

وی گفت: برخی‌ها می‌گویند که اقبال جوانان نسبت به نمازجمعه کم شده، البته بنده نباید در مقام سخنگوی مجلس خبرگان در این باره صحبت کنم و می‌خواهم به عنوان امامت جمعه بگویم که رسانه‌ها در زمینه ترغیب جوانان به انجام فریضه نماز جمعه چقدر به وظیفه خود عمل کرده‌اند؟

آیت الله خاتمی بیان کرد: امامان محترم جمعه برای اقبال بیشتر جوانان به این فرضه الهی می‌توانند با به‌روز خوانی و کوتاه کردن خطبه‌های نمازجمعه علاقه نسل جدید را نسبت به آن افزایش دهند، چرا که طی 40 سال گذشته نمازجمعه به عنوان سنگری مستحکم همواره حافظ نظام بوده و در طی 8 سال جنگ مقدس تحمیلی نیز به عنوان پایگاهی مردمی عمل کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: بسیاری از ما با نقش رسانه آنچنان که باید آشنا نیستیم، اما حقیقتا دشمنان با همین حربه قصد ضربه وارد کردن به ما را دارند، همانطور که مقام معظم رهبری به قوه قضائیه فرمود که در برابر دشمنان ساکت نباشند، همچنین ما برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم که هفته‌ای یکبار در رسانه‌ها حضور پیدا کنیم، اگرچه جلسات مجلس خبرگان غیرعلنی است، اما بنده به عنوان کسی که سه دوره در مجلس خبرگان حضور داشته می‌گویم که بسیاری از نطق‌های قبل از دستور و مصوبات قابل انتشار است.

وی گفت: ما باید به نقش رسانه‌ها واقف باشیم و اگر اقدام به برنامه‌سازی کنیم مردم برنامه‌های پرمحتوایی را از مجلس خبرگان خواهند دید، البته اذعان دارم که مجلس خبرگان و برخی از نهادها مشکل ضعف رسانه‌ای دارند.

آیت الله خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح جدید مجلس خبرگان محدودیت سنی در نظر گرفته شده اما تا وقتی که اعضا توانایی کار داشته باشند، زمانی برای آنها وجود نخواهد داشت، مجلس خبرگان رهبر تعیین می‌کند و باید ترکیبی داشته باشد که اقبال مردمی به آن افزایش پیدا کند؛ لذا در زمینه جوانگرایی مجلس خبرگان تدابیری اندیشیده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۱ تير ۱۳۹۷
ما باید در همه زمینه ها سعی کنیم خودکفا شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۱ تير ۱۳۹۷
خدا خودش کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۱ تير ۱۳۹۷
ان شاالله اقتصاد داخل دوباره حرکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۱ تير ۱۳۹۷
در نظام اسلامی هر کس که عهده دار مسیولیتی هست باید بداند که وظیفه اش خدمت به کشور انقلاب و مردم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۱ تير ۱۳۹۷
درود بر ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۱ تير ۱۳۹۷
ما مردم خوبی داریم باید قدردان آنها باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۱ تير ۱۳۹۷
بخدا ۲۶سالمه تو خونه ی جور نگاهم میکنن گه انگار یک اضافه هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۱ تير ۱۳۹۷
اگر مسئولین هم مثل ما زندگی کنند، متوجه می شوند که ما چگونه داریم با حقوق های زیر خط فقر زندگی می کنیم. اون وقت فکری به حال این وضعیت ما میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۱ تير ۱۳۹۷
سکه و ارز و خودرو لحظه ای گرون میشوند چرا راه حلی برای مقابله با این موج گرونی در نظر گرفته نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۱ تير ۱۳۹۷
درود بر ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۱ تير ۱۳۹۷
همه چیز هر روز گرون و گرونتر میشه
آخرین اخبار