هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره اوضاع وخیم انسانی در الحدیده یمن + فیلم

سازمان بهداشت جهانی درباره خطر فزاینده اوضاع انسانی در شهر الحدیده یمن هشدار داد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهر الحدیده یمن با ادامه عملیات نظامی ائتلاف (متجاوز) سعودی- اماراتی، از نظر انسانی اوضاع دشواری دارد به طوری که سازمان بهداشت جهانی درباره خطر فزاینده اوضاع انسانی در شهر الحدیده یمن هشدار داد.

گزارشگر شبکه الجزیره درباره اوضاع مردم الحدیده گفت: چه کسی اهالی الحدیده یمن را نجات می‌دهد، اوضاع انسانی این استان هر روز وخیم‌تر می‌شود. نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن با صدور بیانیه‌ای هشدار داد اگر درگیری‌ها در الحدیده ادامه داشته باشد، اوضاع این شهر بدتر خواهد شد. شهر الحدیده پیش از آغاز عملیات نظامی در آن هم بزرگترین کانون شیوع بیماری وبا بود. بالاترین میزان سوء تغذیه شدید در یمن هم مربوط به الحدیده بود. آواره شدن غیرنظامیان از مناطق درگیری، خطر شیوع مجدد بیماری‌های واگیردار در این استان را افزایش داده است. استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل تایید کرد حملات هوایی به مناطق جنوبی شهر الحدیده ادامه دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: ماموریت مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در امور یمن هم دشوار است. او برای جلوگیری از حمله به شهر الحدیده و نشاندن طرف‌های درگیر پای میز مذاکره تلاش می‌کند. در حالی که گریفیتس برای از سرگیری مذاکرات ابراز خوشبینی کرده بود، خالد الیمانی وزیر امور خارجه دولت (مستعفی) منصور هادی اعلام کرد طرح گریفیتس را پیش از عقب نشینی کامل حوثی‌ها (جنبش انصار الله) از الحدیده نمی‌پذیرد. الیمانی تاکید کرد پیش از این عقب نشینی، هیچ مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: ادامه درگیری‌ها در حدیده + فیلم


انتهای پیام/
 

مردم مظلوم حدیده + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.