مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، امروز با برگزاری دو دیدار به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 روسیه، امروز با برگزاری دو دیدار به پایان می رسد .

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

سوئد - سوئیس ( ساعت 18 و 30 دقیقه)

دو تیم اروپایی سوئد و سوئیس که در مرحله گروهی عملکرد بسیار خوبی داشتند، در مرحله یک هشتم نهایی به یکدیگر برخورد کردند. سوئد که با حذف تیم های بزرگی مثل هلند و ایتالیا راهی جام جهانی شده بود، در مرحله گروهی جام جهانی 2018 در گروهی که آلمان، مکزیک و کره جنوبی حضور داشتند، با شش امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد. سوئیس نیز در گروهی که برزیل، صربستان و کاستاریکا قرار داشتند، پس از سلسائو با پنج امتیاز به عنوان تیم دوم به این مرحله رسید.

سوئیسی ها که یازدهمین حضور خود را در جام جهانی تجربه می کنند، تاکنون سه بار موفق به صعود در مرحله یک چهارم نهایی شده است و اگر امشب نیز سوئد را شکست دهد برای چهارمین بار راهی این مرحله می شود. البته آنها هیچگاه بیش از این پیشروی نکرده اند و نیمه نهایی را تجربه نکردند. سوئیسی ها در رتبه ششم رنکینگ فیفا قرار دارند و با نتایج خوب اخیرشان توانسته اند به چنین جایگاهی دست یابند. شاگردان ولادمیر پتکوویچ مانند ساعت سوئیسی هماهنگ هستند و در بازی نخستشان مقابل برزیل نشان دادند که توانایی متوقف کردن هر تیمی را دارند.

در حال تکمیل

سوئد نیز در رتبه 24 رنکینگ فیفا قرار دارد، دوازدهمین حضورش را در جام جهانی تجریه می کند و در سال 1958 تا فینال نیز بالا آمدند و نایب قهرمان شدند که بهترین رکورد تاریخ این تیم محسوب می شود. سوئدی ها نشان دادند نبود زلاتان اصلا به این تیم ضربه نزده و حتی عملکردشان بهتر نیز شده است. آنها دیگر متکی به یک ستاره نیستند و بیش از پیش، تیم یکدست شده اند.

در حال تکمیل

آمار بازی:

  • این مسابقه بیست و نهمین تقابل سوئد و سوئیس در ناریخ است . البته نخستین مسابقه آنها در مسابقات جام جهانی یا یورو است.
  • سوئد در سه مسابقه اخیرش مقابل سوئیس شکست نخورده و یک پیروزی و دو تساوی کسب کرده است.
  • آخرین تقابل دو تیم در سال 2002 بود که با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
  • سوئد پس از نایب قهرمانی در سال 1958 فقط یک بار موفق به عبور از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی شده که به سال 1994 برمیگردد که سوم شدند.
  • سوئد امروز پنجاهمین بازی خود را در جام جهانی برگزار می کند و به یازدهمین تیم تبدیل می شود که به این رکورد می رسد. تنها مکزیک بیش از سوئد در جام جهانی بازی کرده و قهرمان نشده است.
  • سوئیس از 25 بازی اخیر خود فقط یک شکست دارد که به باخت دو بر صفر مقابل پرتغال در سال 2017 برمیگردد.
  • 11 گل از 14 گل اخیر سوئیس از جمله چهار گل از پنج گل آنها در این جام در نیمه دوم به ثمر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

کلمبیا - انگلیس (ساعت 22 و 30 دقیقه)

آخرین بازی این مرحله نیز بین کلمبیا و انگلیس در ورزشگاه اسپارتاک مسکو برگزار می شود.

انگلیس که با تیم های بلژیک، تونس و پاناما هم گروه بود، بازیها را بسیار خوب شروع کرد و با دو پیروزی پیاپی شش امتیازی شد اما آنها در بازی سوم خود در گروه با هوشمندی مقابل بلژیک شکست خوردند تا در گروهشان دوم شوند و به سمت آسان جدول بروند. حال انگلیس برای رسیدن به فینال مسیری به مراتب آسان تر بلژیک دارد و اگر بتواند از سد کلمبیا عبور کند، بسیار به رسیدن به فینال امیدوار می شوند. سه شیرها در بازی با بلژیک از ترکیب دوم خود استفاده کردند و بازیکنان اصلی این تیم استراحت کردند و آماده این بازی هستند.

در حال تکمیل

جام برای کلمبیا کابوس وار شروع شد. تنها سه دقیقه از شروع جام جهانی برای آنها گذشته بود که در مقابل ژاپن 10 نفره شدند و در پایان نیز مقابل این تیم دو بر یک شکست خوردند. اما در دو بازی بعد توانستند لهستان و سنگال را شکست دهند و بالاتر از ژاپن به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد و سمت آسان جدول شوند. خامس رودریگز ستاره کلمبیا در بازی آخر مقابل سنگال مصدوم شد و ابتدا گفته شد به بازی مقابل انگلیس نمی رسد اما سپس فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرد مصدومیت او آنطور که ابتدا گفته شد جدی نیست و امیدوارند به بازی مقابل انگلیس برسد.

در حال تکمیل

آمار بازی:

  • انگلیس تاکنون مقابل کلمبیا شکست نخورده است سه پیروزی و دو مساوی آمار این تیم مقابل قهوه کاران است.
  • این دو تیم فقط یک بار دیگر در جام جهانی مقابل هم قرار گرفته بودند که آن مسابقه در مرحله گروهی جام جهانی 1998 بود و انگلیس با گلهای اندرتون و بکهام دو بر صفر کلمبیا را شکست داد.
  • کلمبیا برای سومین بار در تاریخش به مرحله حذفی جام جهانی می رسد.
  • هری کین 5 گله در حال حاضر آقای گل رقابت ها روسیه 2018 محسوب می شود.
  • انگلیس با پیروزی برابر کلمبیا بعد از 12 سال  به یک چهارم جام جهانی می  رسد.

در حال تکمیل

ترکیب احتمالی تیم ملی انگلیس

جوردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، هری مگوایر، جورن هندرسون، لوفتوس چیک، جسی لینگارد، کیرن تریپر، اشلی یانگ، رحیم استرلینگ و هری کین

ترکیب احتمالی تیم ملی کلمبیا

داوید اوسپینا، داوینسون سانچس، یری مینا، سانتیاگو آریاس، یوهان موجیکا، ماتیس اوریبه، کارلوس سانچس، خوان کوادرادو، خامس رودریگز، خوان کوئینترو و رادامل فالکائو

انتهای پیام/

پیش بازی انگلیس - کلمبیا و سوئد - سوئیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار