معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بر فرهنگ‌سازی برای اقنای افکار عمومی برای احیای دریاچه ارومیه تأکید کرد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین فیروزی شامگاه یکشنبه (۱۰ تیر) در جلسه ستاد نجات بخشی و احیا دریاچه ارومیه که در محل سالن دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در مورد احیا دریاچه ارومیه در استان کردستان بیش از همه استان‌ها مجاور دریاچه کار‌های عملیاتی را انجام داده‌ایم.
وی افزود: دریاچه ارومیه به‌عنوان یک اکوسیستم برای همه ما مهم است و برای پایداری محیط‌ زیست از هیچ کوششی فروگزار نخواهیم شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: کردستانی‌ها بیش از همه به این مهم می‌اندیشند و اعتماد دارند و قدمی برای احیای دریاچه ارومیه برداشته و سهم و وظیفه خود را ادا می‌کنند.
فیروزی با ذکر اینکه دانشگاه کردستان دارای ظرفیت‌های علمی فراوانی برای کمک به اجرای طرح‌های حمایتی از محیط‌زیست و اقلیمی است، گفت: باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شیوه ممکن استفاده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان تصریح کرد: در این رابطه ستاد احیا دریاچه ارومیه نیز می‌تواند در راستای تسریع در روند احیا دریاچه از این پتانسیل علمی و توان بالای متخصصان دانشگاهی به نحو شایسته استفاده کند.
وی در ادامه سخنان خود گفت: مصرف کردستان از سهم ورودی آب به دریاچه ارومیه بسیار پایین‌تر از میانگین مصرف آب ورودی دیگر استان‌های هم‌جوار به دریاچه است که ضروری است تا در تخصیص سهم استان‌ها برای تأمین آب موردنیاز دریاچه به نیاز‌های واقعی کردستان نیز توجه کرد.
فیروزی با تأکید بر اینکه برای احیای دریاچه ارومیه فرهنگ‌سازی لازم است و فرهنگ‌سازی با اقناع افکار عمومی تحقق می‌یابد، گفت: این مهم نیز با ارائه اطلاعات صحیح و منصفانه عمل کردن است و بر اساس اصول علمی منطبق با اصول علمی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه مشارکت مردم درزمینه احیا دریاچه ارومیه بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: درواقع تحقق این امر به‌جز با مشارکت جمعی حادث نخواهد شد.
وی در پایان با اشاره به اینکه کردستان دارای محرومیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف است، یادآور شد: درآمده‌ای مردم استان در مقایسه با میانگین کشوری به‌ویژه در بخش روستایی عادلانه توزیع نشده و از میانگین کشور بسیار پایین‌تر است که باید با حمایت از بخش تولید و کشاورزی مناطق روستایی در کردستان درآمد سرانه را افزایش داد.
انتهای پیام/م

مشارکت مردم درزمینه احیا دریاچه ارومیه بسیار مهم است

برچسب ها: عکس طبیعت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.