تیم ملی فوتبال در ضربات پنالتی دانمارک را شکست داد و به یک چهارم نهایی جام جهانی رسید.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،چهارمین بازی مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته(یک شنبه) بین تیم های کرواسی و دانمارک با قضاوت نستور پیتانا آرژانتینی در ورزشگاه نیژنی نووگورود برگزار شد و در نهایت شاگردان زلاتکو دالیچ پس از تساوی یک بر یک در وقت های قانونی و اضافی در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۲ وایکینگ ها را شکست داده و راهی مرحله بعدی شدند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

ترکیب کرواسی

دنیل سوباشیچ، شیمه ورسالیکو، دژان لوورن، دوماگوژ ویدا، ایوان استرینیچ(یوسیپ پیواریچ) ایوان راکیتیچ، مارسلو بروزوویچ(متئو کواچیچ) آنته ربیچ، لوکا مودریچ، ایوان پریسیچ(آندره کراماریچ) و ماریو مانژوکیچ(میلان بادلی)

ترکیب دانمارک

کاسپر اشمایکل، یوناس کنودسن، ماتیاس یورگنسن، سیمون کیائر، هنریک دالسگارد، کریستین اریکسن، توماس دلینی(میشل کرون دهلی) آندریاس کریستنسن(لاسه شونه) مارتین بریسوایت(پیونه سیستو) آندریاس کورنلیوس(نیکولای یورگنسن) یوسف پولسن

در پنج دقیقه اول این بازی ۲ گل به ثمر رسید که اشتباهات متوالی مدافعان و دروازه بان ها در این امر تاثیرگذار بود. ابتدا ماتیاس یورگنسن روی پاس تاثیرگذار توماس دلینی در دقیقه ۲ دانمارکی ها را پیش انداخت که البته اشتباه سوباشیچ در این گل بسیار پررنگ بود.

تنها ۲ دقیقه پس از به ثمر رسیدن این گل، ماریو مانژوکیچ با استفاده از اشتباهات سریالی خط دفاع دانمارک نتیجه را به تساوی رساند. پس از این شروع طوفانی، بازی از تب و تاب افتاد و کروات ها و دانمارکی ها بیشتر در میانه زمین کار را دنبال می کردند و در این میان موقعیت هایی هم روی دروازه ها خلق می شد.

این روند تا پایان نیمه اول هم تداوم یافت اما در نیمه دوم بازی، شطرنجی پوشان مالکیت توپ را در اختیار گرفتند و بارها سمت دروازه کاسپر اشمایکل یورش بردند که با درخشش این دروازه بان در گلزنی ناکام ماندند.

نیمه اول وقت های اضافی بازی با میدانداری شاگردان آیج هاریده آغاز شد و آنها درصدد بودند با پرتاب های بلند ماتیاس یورگنسن به دروازه دنیل سوباشیچ برسند. این روند تا پایان نیمه اول تداوم یافت اما کروات ها در نیمه دوم روی بازی مسلط شدند و در نهایت روی پاس عالی لوکا مودریچ به آنته ربیچ، مهاجم این تیم در موقعیت تک به تک با اشمایکل قرار گرفت و به دنبال عبور از او، از سوی مارتین یورگنسن سرنگون شد که داور آرژانتینی ضمن اعلام پنالتی به مدافع دانمارک کارت زرد نشان داد. کاسپر اشمایکل ضربه لوکا مودریچ را به زیبایی مهار کرد تا پیتر، پدر او از روی سکوها به شکل قابل توجهی خوشحالی کند.

در نهایت نتیجه بازی در وقت های قانونی و اضافی به تساوی یک بر یک رسید تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برنده این بازی باشد.

ضیافت پنالتی ها با درخشش دروازه بان های ۲ تیم همراه بود اما دنیل سوباشیچ با مهار ۳ پنالتی نسبت به اشمایکل که ۲ بار موفق به گرفتن پنالتی شد عملکرد بهتری داشت تا کرواسی با برتری ۳ بر ۲ در ضربات پنالتی، پس از ۲۰ سال راهی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شود.

آندره کراماریچ، لوکا مودریچ و ایوان راکیتیچ گلزنان کرواسی در این ضربات بودند و ضربه میلان بادلی و یوسیپ پریواریچ را هم اشمایکل گرفت.

در سوی مقابل تنها سیمون کیائر و مایکل کرون دهلی پنالتی هایشان را گل کردند و کریستین اریکسن، لاسه شونه و نیکولای یورگنسن هم پنالتی خود را از دست دادند.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

 

کاسپر اشمایکل به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد. کرواسی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف روسیه می رود.

اشمایکل پدر پس از مهار پنالتی های کرواسی از سوی پسرش با مشت های گره کرده خوشحالی می کرد.

بیشتر بخوانید:

اشمایکل بهترین بازیکن دیدار دانمارک و کرواسی شد

کرواسی 1(3) - دانمارک 1(2)/صعود کروات ها با درخشش سوباسیچ در ضربات پنالتی +فیلم

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار