اتریش برای سومین بار از روز یکشنبه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به مدت ۶ ماه برعهده گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،‌ اتریش برای سومین بار از روز یکشنبه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به مدت ۶ ماه برعهده گرفت.

اتریش در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ نیز ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به عهده داشت.

دولت ائتلافی راست گرای اتریش با شعار (یک اروپا که حفاظت می‌کند) تلاش می‌کند موضوع امنیت داخلی اروپا را محور اصلی ریاست دوره‌ای خود قرار داده و تصمیم دارد در گردهمایی اتحادیه اروپا در بیستم سپتامبر در شهر سالزبورگ اتریش به این موضوع بپردازد.

اتریش درحالی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده می‌گیرد که اختلافات سیاسی زیادی در داخل و دیگر کشور‌های اروپا بر سر سیاست مربوط به آوارگان وجود دارد.

سباستین کورتس صدراعظم اتریش روز یکشنبه در مراسمی در اشلامینگ اتریش تاکید کرد کشورش بعنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا بعنوان پل ارتباطی بین کشور‌های عضو این اتحادیه خواهد بود.

علاوه بر موضوع مربوط به آوارگان، بودجه اتحادیه اروپا، برگزیت و روابط با بالکان از دیگر محور‌های دوره‌ای ریاست اتریش در این اتحادیه خواهد بود.

صدراعظم اتریش در کنار دونالد توسک رییس شورای اتحادیه اروپا و بوریسف نخست وزیر بلغارستان تاکید کرد که ایجاد امنیت در اروپا و حفاظت از رفاه مردم از اولویت‌های اصلی اتریش خواهد بود.

وی همچنین اختلافات اتحادیه اروپا با روسیه، روابط تیره اروپا با آمریکا و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را از دیگر چالش‌های ریاست دوره‌ای اتریش قلمداد کرد.

دولت ائتلافی راست محافظه کار اتریش سیاست سرسختانه‌ای در خصوص آوارگان را دنبال می‌کند و اکنون تاکید دارد هدف اتریش یافتن یک راه حل اروپایی برای حفاظت مرز‌های اروپا است.

انتهای پیام/

ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا به اتریش رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار