کریمی گفت:به زودی قسمت دوم فهرست کالاها از سوی وزات صنعت برای انتشار به ما ارائه می شود.

قسمت دوم فهرست کالاهای وارداتی با ارز دولتی به زودی اعلام می شودبه گزارش  خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،کریمی سخنگوی بانک مرکزی در گفتگو با بخش خبری 21 در خصوص لیست شرکت های دریافت کننده ارز دولتی که در بانک مرکزی منتشر شده گفت: این لیست  از سوی وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت  به ما اعلام شده و قرار است به زودی قسمت دوم فهرست کالاها از سوی وزات صنعت برای انتشار به ما ارائه می شود.

وی در خصوص کالاهای نامربوطی که از سوی برخی شرکت ها با ارز 4200 تومانی وارد شده تصریح کرد: کالاهای وارد شده این لیست قاعدتا کالاهایی بوده که واردات آن از سوی سازمان توسعه تجارت تایید شده است و بانک مرکزی در زمینه نامربوط بودن کالا با فعالیت شرکت واردکننده مسئولیتی ندارد و مکلف است به آن ارز تخصیص دهد.

بر اساس این گزارش اسفنانی مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران در ادامه اظهار داشت:سازمان تعزیرات در خصوص این لیست واردات کالاها مسئولیتی ندارد اما  بعد از انتشار این لیست در صورتی که از سوی سازمان های ذیربط همچون بانک مرکزی سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت به ما اعلام تخلف شود آن را پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد:برای جلوگیری از بروز تخلفات باید سامانه جامع نظارتی راه اندازی شود تا تمام مراحل از ابتدای ثبت سفارش تا تخصیص ارز در آن اعلام شود.

اسفنانی در خصوص کالاهای نامربوطی که از سوی برخی شرکت ها وارد شده گفت:ممکن است در اساسنامه  برخی شرکت ها  مجوز واردات برخی کالاهای نامربوط به حوزه فعالیتی آنها ذکر شده باشد.

وی افزود:در هرصورت شرکت های واردکننده تعهد ارزی دارند تا به میزان ارزی که دریافت کرده اند کالای مرتبط با آن را وارد کنند و اگر ثبت سفارش بر مبنای یک نوع کالا باشد ولی  شرکت کالای دیگری وارد کرده باشد تخلف محسوب می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد:این وظیفه سازمان  توسعه تجارت و وزارت صنعت است تا شرکت ها کالاهای مربوط به حوزه فعالیت خود را وارد کنند و اگر سامانع جامع نظارت راه اندازی شود این موانع رفع می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: واردات ، ارز دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار