افشانی گفت: هنوز شناسنامه فنی مدارس در مدارس به خوبی تبیین نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشانی شهردار تهران در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران گفت: نوعدوستی خیرین باعث شده تا سایر نهادها از این مجمع الگو بگیرند.

وی خطاب به خیرین ادامه داد: در جامعه فرصت طلب امروز شما فرصت ساز هستید به ویژه برای دانش آموزان این سرزمین که تشنه دانایی اند و دانایی تشنه توانایی است و استقلال کشورها در گرو دانش بشری است.

تصریح کرد: امروز آی سی های کامپیوتری و نه گلوله های توپ با هم مبارزه می کنند و این موضوع حاصل فکر بشر است بنابراین خیرین که روی دانش سرمایه گذاری می کنند آینده کشور را را رقم می زنند.

شهردار تهران گفت: عمل انسان ها بیانگر اعتقاداتشان است و اینکه خیرین منابع خود را در مدرسه‌سازی هزینه می‌کنند، توشه خود را پیشاپیش فرستاده اند.

افشانی گفت: امروز هرکس به هر میزان که در توان دارد باید به آموزش و پرورش کمک کند و در اولویت کارها قرار دهد چراکه اگر آموزش و پرورش را بسازیم کشور را ساختیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه امروز هر کس به هر میزان که میتواند باید در حوزه آموزش و پرورش کار کند گفت: اگر آموزش و پرورش را بسازیم کشور ساخته می شود و وظیفه دینی و ملی ماست که در این حوزه کارکنیم.

برخی از مدارس تهران مقاوم نیست

افشانی گفت: بخش زیادی از مدارس در تهران غیرمقاوم است و  باید فضای امن برای دانش‌آموزان خود ایجاد کنیم تا اگر خدای ناکرده اتفاقی مانند زلزله روی داد، دانش‌آموزان ما زیر آوار نمانند.

شناسنامه فنی مدارس 15 سال پیش تهیه شد

وی از تشکیل شناسنامه فنی مدارس حدود 15 سال پیش برای صد هزار مدرسه خبر داد و تصریح کرد: در این شناسنامه، هر کدام از مدارس  حدود 18 صفحه مشخصات داشتند.

شهردار تهران بیان کرد: زمانی مشکل مدارس در آموزش و پرورش برطرف خواهد شد که شناسنامه فنی ساختمان مدارس تهیه شده به کار گرفته شود.

افشانی اظهار کرد: بر اساس شناسنامه فنی، نسبت معلم به دانش‌آموز در کشور های دیگر یک معلم به ازای ۱۸ تا ۲۴ دانش‌آموز است و در ایران یک معلم  به ازای ۱۳ دانش‌آموز است.

وی تصریح کرد: هنوز هم شناسنامه فنی مدارس در آموزش و پرورش به درستی تبیین نشده است و باید به طور علمی در آموزش و پرورش این مشکل برطرف شود.

شهردار تهران از ایجاد خیرین شهرساز خبر داد و گفت: اولین خیر محلی برای ساخت پنچ پارک محلی اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار