مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان اتمام طرح نمایشگاه بزرگ اصفهان را در صورتی عملی دانست که سهامداران، مجریان، طراحان و ناظران به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی یارمحمدیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نمایشگاه در اقتصاد از اهمیت بالایی برخوردار است و به نوعی موتور محرک اقتصاد محسوب می‌شود. کشورهایی که نمایشگاه‌های خوب چه در داخل و چه در خارج کشور خود برگزار می‌کنند اقتصادهای پویایی دارند.  

وی با بیان اینکه استان اصفهان از صنعتی ترین شهرهای کشور است و در گذشته میدان نقش جهان اولین و بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی جهان بوده و در جهان از اهمیت بالایی برخوردار بوده است تصریح کرد: نمایشگاه پل شهرستان در شان اصفهان نیست و باید از لحاظ کیفیت با ۱۵ استان بزرگ رقابت کنیم.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با تاکید بر اینکه از لحاظ کیفیت، نمایشگاه های خوبی برگزار می‌شود اما فضای محدودی در اختیار ماست افزود: فضای نمایشگاهی باید در حد استاندارهای بین المللی باشد تا بتوانیم سازمان‌های  خارجی را در محل نمایشگاه دعوت کنیم، در این صورت نمایشگاه در سطح ملی،  منطقه‌ای و بین المللی یک نشان برتر شهری خواهد شد.

یار محمدیان در خصوص طرح جدید نمایشگاه گفت: در مرحله اول سالنی با زیربنای۱۷ هزار متر مربع، یک ساختمان الکتریکال، ساختمان مکانیکال، ساختمان اداری، ساختمان رستوان و سالن همایش پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این طرح گفت: در طراحی آن سامانه مکانیکال و سامانه الکتریکال در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه مرحله یک ساختمان اداری ۹ هزار متر مربع است افزود: در ۹ ماهی که در این  مرحله فعالیت شد،  سقف‌ها و بتون ریزی تکمیل و قسمت غربی ساختمان اداری شروع خواهد شد. بعد از تکمیل بتون ریزی نازک کاری ساختمان را آغاز خواهیم کرد.

یارمحمدیان با بیان اینکه سقف و ستون ساختمان الکتریکال و مکانیکال ساخته شده افزود: تا چند روز آینده نماکاری ساختمان شروع خواهد شد، همچنین تا دو ماه آینده  قرارداد سامانه الکتریکی و مکانیکی طرح هم با پیمانکارها منعقد می‌شود.

وی با بیان اینکه سالن رجیسترینگ نیمه کاره رها شده بود و ۸.۵ میلیارد تومان بدهی این بخش را تسویه کردیم اضافه کرد: اکنون با شرکتی قرارداد منعقد شده تا این سالن تکمیل شود، لایه اول طرح حدود یک ماه و تا دو ماه آینده لایه دوم نیز تکمیل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه دیواره‌های بزرگ سالن نمایشگاه از جنس ساندویچ پنل است و تعداد شرکت کنندگان در مناقصه این بخش به خاطر افزایش قیمت دلار به حد نصاب نرسیدند افزود: برای اینکه طرح با تعطیلی  مواجه نشود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه و ساندویچ پنل‌ها را خریداری کردیم،  امیدواریم بتوانیم تا چهار ماه آینده هم دیواره نمایشگاه را تکمیل کنیم. همچنین در حال حاضر محوطه سازی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

یارمحمدیان افزود: پیش بینی هزینه مورد نیاز برای ساخت کل طرح ۱۵۹ میلیارد تومان است که حدوداً  ۴۷ میلیارد تومان از آن قرارداد منعقد شده است و پیمانکاران در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه شهریور ماه سال گذشته در مجمع عمومی ۵۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه برای شرکت نمایشگاه در نظر گرفته شد گفت: برای تکمیل  طرح ۳۲ میلیار تومان سهم شهرداری و ۱۷ میلیارد تومان هم اتاق بازرگانی و ما بقی را سهامداران باید پرداخت کنند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان  با بیان اینکه مشکلات فنی و مالی بسیار،  مانع دست از کار کشیدن ما نشده گفت:تمام تلاش خود را انجام می دهیم که این طرح تکمیل شود تا واحدهای تولید بتوانند تولیدات و صادرات خود را افزایش دهند و شاهد افزایش اشتغال و رونق اقتصادی باشیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.