عضو کمسیون بهداشت ودرمان از بررسی و حضور برنامه‌های مسئولان هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

برنامه‌های هیأت‌ امنای صرفه‌جویی ارزی در کمیسیون بهداشت بررسی شدمحمد نعیم امینی‌فرد نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: مسئولان هیأت امنای صرفه جویی ارزی در نشست امروز حضور یافتند.

وی با بیان اینکه این هیأت امنا در دهه 60 با هدف خرید تجهیزات پزشکی و تجهیز مراکز درمانی تشکیل شد، گفت: هیأت‌ امنای صرفه‌‌جویی ارزی به منظور عدم اعزام بیماران به خارج از کشور و تحویل هزینه‌ها تشکیل شد، لذا در شرایط ویژه کنونی با توجه به وجود تحریم‌ها مجلس باید از این هیأت حمایت بیشتری داشته باشد.

امینی‌فرد تصریح کرد: ما به هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی پیشنهاد کردیم که اساسنامه خود را در امور محوله اصلاح کرده و تنها وظایف خود را انجام دهد، این هیأت وظیفه دارد زمینه درمان تمامی بیماران صرفه‌جویی ارزی بیماران و بهبود کمی و کیفی مراکز آموزش و درمانی را در داخل کشور فراهم کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان افزود: وظیفه دیگر هیأت، حمایت از بیماران نیازمند پیوند اعضا، هزار مورد پیوند مغز استخوان در کشور وجود داشته که این هیأت برای هر کدام 7 میلیون تومان کمک کرده است.

وی بیان کرد: همچنین 100 مورد پیوند کبد انجام شده که هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی برای هر کدام 8 میلیون، برای 15 مورد پیوند ریه هر کدام 10 میلیون تومان و برای هزار و 100 مورد پیوند کلیه‌ هم مبالغی را کمک کرده است.

امینی‌فرد اظهار کرد: میزان صرفه‌جویی ارزی ناشی از عدم اعزام بیمار به خارج از کشور 5 هزار و 100 میلیارد تومان در سال بوده، همچنین سرمایه اصلی این هیأت تربیت نیروی متخصص، تجهیز مراکز درمانی و صرفه‌جویی ارزی برای کشور بوده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در بخش پروتزهای شنوایی هم بسیار فعال است، گفت: هزار مورد پیوند پروتز حلزون در کشور انجام شده که بر این اساس عملا کشورمان به یکی از قطب‌های پیوند اعضا در منطقه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی، میزان ارز برای تجهیز وسایل باید مدیریت شود، لذا ما از هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی خواسته‌ایم تا توجه‌شان بیشتر به داخل باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار