رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان بوسیله لوله تا کنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی پیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در حاشیه بازید استاندارسیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان استانی از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان اظهار داشت: این طرح در سال ۹۳ بعد از سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان مصوب و اعتبار ۵۰۰ میلیون دلاری آن به دستور رهبر معظم انقلاب از منابع صندوق توسعه ملی تامین شد.

پیری  ادامه داد: همچنین ۳۵۰ میلیون دلار اعتبار نیز برای تکمیل این طرح خردادماه امسال در هیات دولت به تصویب رسید.

وی افزود: این طرح بزرگ در پنج شهرستان زابل، هامون، نیمروز، هیرمند و زهک در قالب ۱۶ ناحیه عمرانی با ۱۷ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۲ دستگاه الکترو پمپ در دست اجراست.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده سالیانه ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب اختصاصی از طریق این طرح در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۲۱ کارگاه با ۲۱ پیمانکار در منطقه سیستان مشغول بکار هستند.

پیری اظهار داشت: جلوگیری از مهاجرت ساکنان منطقه و پیامد‌های ناگوار اجتماعی و سیاسی آن بر کشور، ناپایداری اکوسیستم طبیعی و انسانی منطقه، بالا بودن تلفات انتقال و توزیع آب، تبخیر افزون بر چهار هزار میلیمتر در سال، وجود اقلیم خشک و رطوبت کم و دمای بالای ۴۸ درجه سانتیگراد، وابستگی کامل اقتصادی معیشت و اشتغال مردم به بخش کشاورزی ضرورت راه اندازی این طرح را دو چندان کرده است.


انتهای پیام/ع

طرح انتقال آب دشت سیستان با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار