سفیر سابق ایران در رومانی گفت: وزارت امور خارجه باید بیش از گذشته جلوی اسراف و سفرهای بی‌مورد را بگیرد.

علی‌اکبر فرازی، سفیر سابق ایران در رومانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش سفرهای خارجی غیر ضروری اظهار کرد: در رهنمودهای مقام معظم رهبری همیشه پرهیز از اسراف برای همه امور برجسته بوده و ایشان همواره بر این موضوع تأکید مکرر داشته اند و در مقاطع مختلف این موضوع برجسته‌تر شده است.

فرازی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور کارهایی که وزارت امور خارجه در رابطه با کاهش هزینه‌ها می‌تواند انجام دهد نه فقط به خاطر صرفه‌جویی ارزی بلکه به عنوان یک الگو می‌تواند برای سایر نهادها و حتی مردم کاری راه‌گشا باشد.

سفیر سابق ایران در رومانی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش هزینه‌های سفر به این معنا نیست که وزارت امور خارجه از مأموریت‌های ذاتی خود چشم‌پوشی کند، بیان کرد: فرمایشات رهبر انقلاب بدین معناست که وزارت امور خارجه مأموریت‌های ذاتی خود را بهتر از گذشته و با کیفیت بیشتری انجام دهد.

وی ادامه داد: بیانات معظم رهبری بدین خاطر است که سفرهایی که از سوی این وزارتخانه صورت می‌گیرد با توجه به شرایط روز و وضعیت ارزی کشور انجام شود تا هم برای دیگر نهادهای دولتی و هم برای مردم به عنوان الگویی برای صرفه‌جویی باشد.

فرازی اظهار کرد: وقتی مردم ببینند مسئولین صرفه‌جویی می‌کنند آنها هم فداکاری بیشتری در این زمینه از خود نشان می‌دهند، لذا از آنجا که وزارت امور خارجه در ویترین نظام است باید بیش از گذشته جلوی اسراف و تبذیر و همچنین جلوی سفرهای بی‌مورد را بگیرد و برای ماموریت‌هایش از پروازهای اکونومی (اقتصادی) استفاده کند.

سفیر سابق ایران در رومانی با بیان اینکه در وزارت امور خارجه بسیاری از سفرها را می‌توان با تعداد افراد کمتری انجام داد، افزود: به جای اینکه سفرها با تعداد نفرات زیادی انجام شود تا دستاوردی داشته باشد، می‌توان با افراد کمتر و دستاوردهای بیشتر همان سفر را انجام داد به شرط آنکه افراد با کیفیت‌تر انتخاب شوند.

فرازی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه تاکنون هم در موضوع صرفه‌جویی‌ها حرکت کرده است و امیدوارم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بیش از گذشته در وزارت امور خارجه به این مهم توجه شود.

گفتنی است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر امسال با تأکید بر اینکه ملت ایران باید بیدار و هوشیار باشد و توطئه‌ها را بشناسد، افزودند: امروز توطئه اصلی دشمن عبارت از «فشار اقتصادی» به توده‌های مردم برای خسته و ناامید کردن آنان است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همه دستگاههای حاکمیتی و مسئولان را به تلاش بی‌وقفه برای مقابله با این توطئه توصیه و خاطرنشان کردند: یک کانون مرکزی با حضور سران سه قوه و فعالان اصلی قوا برای رسیدگی به مسائل اقتصادی تشکیل شده است که این کانون باید مسائل اقتصادی را قدم به قدم دنبال کند، تصمیم‌های قاطع بگیرد و آنها را اجرا کند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه آحاد مردم نیز برای مقابله با این توطئه وظایفی دارند، افزودند: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه جدی مردم قرار بگیرد، «پرهیز از اسراف و زیاده‌روی» است.

ایشان، دست اندرکاران تجارت و بازرگانی خارجی را نیز به پرهیز از واردات کالاهای غیرضرور و کالاهایی که مشابه داخلی دارند، توصیه مؤکد کردند و گفتند: یکی از عادت‌هایی که میان برخی از مردم رواج دارد و باید کنار گذاشته شود، سفرهای تفریحی و غیرضروری به خارج از کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۱ تير ۱۳۹۷
درود بر شما خداقوت خیلی عالیه
آخرین اخبار