گفت: ۲۱ درصد گندم استان تهران در سال گذشته سن زدگی داشت که امسال با سم پاشی به صفر درصد رسید.

۲۱ درصد گندم استان تهران در سال گذشته سن زدگی داشتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که امروز یکشنبه در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در سال ۹۶ حدود ۲۱ درصد از محصولات گندم در استان تهران دچار سن زدگی شده بودند که خوشبختانه با سم پاشی و مدیریت درست توانستیم این عدد را به صفر درصد برسانیم.

وی افزود: خوشبختانه سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش توسعه گلخانه ای کارهای خوبی انجام داده است. هدف گذاری سازمان در این موضوع حدود ۴۹هکتار زمین را به عرصه های کشت گلخانه ای اختصاص داده است که حدود ۳هزار و ۹۰هکتار از این وسعت در استان تهران بود و حدود ۱۷۰هکتار از این طرح در حوزه روستایی مطرح شده است. بر همین اساس طرح توسعه گلخانه ای برای سال آینده حدود ۳هزار و ۳۳۴هکتار برنامه ریزی شده است.

ذوالفقاری گفت: یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه باغداری وجود نهال های مشکل دار است که برای تحقق و رفع این مشکل حدود ۲۷۵ اصله نهال به باغداران اختصاص خواهیم داد. این در حالی است که در سال گذشته حدود ۴۴۰ اصله نهال برای تحقق اهداف باغداری به باغداران اختصاص یافته بود.

وی افزود: در حوزه شیر، گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ وضعیت مطلوبی داریم و توانسته ایم به حداقل ها دسترسی پیدا کنیم. در موضوع آب و خاک توانسته ایم تعامل خوبی با آب منطقه ای داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات در حوزه آب موضوع آبیاری اراضی کشاورزی است. برخی از کشاورزان از زمان انقلاب مجوز چاه و پمپ آب نداشتند. به همین دلیل جهاد کشاورزی هیچ گونه تسهیلاتی برای حفر چاه به کشاورزان برای آبیاری مزارع نمی دهد، چرا که بسیاری از اراضی کشاورزی استان تهران فاقد اسناد هستند.

ذوالفقاری تصریح کرد: در حوزه صنایع تبدیلی-تکمیلی از ۵ میلیون ۸۰۰ هزار تن قریب به ۲میلیون ۵۰۰ هزار تن فرآوری کرده ایم. البته تنها ۵۰ درصد صنایع تبدیلی - تکمیلی در استان تولید می شود.

وی افزود: خوشبختانه صنایع تبدیلی-تکمیلی در حوزه کشاورزی بسیار فعال است، به طوری که در این زمینه برای سال جاری حدود ۱۰۰ هزار تن سرمایه گذاری شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در استان تهران مشکلی در تولیدات صنایع سردخانه نداریم و سردخانه های استان تهران ظرفیت بیش از ۱۰۴ تن را دارند.

وی ادامه داد: در بخش شیلات حدود ۹۰ درصد رشد داشتیم اما برای تولید ماهی های سردآبی ظرفیت تولید نداریم. ما باید در استان تهران به بازار آبزیان تکیه کنیم و اتحادیه های آبزیان را در استان توسعه دهیم. در استان تهران استقبال خوبی برای ماهی های زینتی می شود به طوری که در سال گذشته به جایگاه اول کشور در این زمینه رسیدیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار