وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد این کشور و کره شمالی یک کانال ارتباطی دریایی میان دو طرف را بازگشایی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد پیونگ‌یانگ و سئول تصمیم گرفتند یک کانال ارتباطی دریایی بین دو کشور را بازگشایی کردند.

طبق اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، پس از بازگشایی این کانال ارتباطی دریایی میان دو کره، دو کشتی برای اولین بار در یک دهه گذشته با یکدیگر ارتباط رادیویی برقرار کردند.

یک گشتی دریایی کره جنوبی روز یکشنبه در حالی که در آب‌های دریای ژاپن قرار داشت، بلافاصله پس از دریافت پیامی از یک کشتی متعلق به نیروی دریایی کره شمالی در یک کانال ارتباطی بین‌المللی به آن پاسخ داد.

کره شمالی و کره جنوبی پس از سال‌ها تنش در روابط دوجانبه به علت آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ و همچنین رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و آمریکا، تلاش‌های گسترده‌ای را برای عادی‌سازی روابط دوجانبه آغاز کرده‌اند. ابتکار بازگشایی کانال ارتباطی دریایی میان کره شمالی و جنوبی نیز نشان‌دهنده اراده دو کشور برای عادی‌سازی روابط دوجانبه مطابق با توافق نامه‌هایی است که بیست و هفتم آوریل توسط سران دو کشور منعقد شد.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بیست و هفتم آوریل گذشته در روستای پانمونجوم واقع در مرز دو کره با یکدیگر دیدار و بیانیه‌ای مشترک را برای پاکسازی شبه‌جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای و برقراری صلح پایدار در این منطقه امضا کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار