زخم و جراحت یا حتی سرما خوردگی‌های به ظاهر ساده می‌تواند راه نفوذ عوامل بیماری‌زا و عفونت‌های مرگ بار به بدن را هموار کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مرد سی و هشت ساله‌ای به نام آلکس لوئیس (Alex Lewis) در سال ۲۰۱۳ در اثر ورود عفونت به بدن خود مبتلا به بیماری گوشت خوار (flesh-eating infection necrotising fasciitis) شد که در اثر آن و مرگ سلول‌های بدن و بروز حالت نکروز عضلانی بافت نرم، پزشکان مجبور به قطع هر چهار دست و پای او شدند.

افزون بر قطع هر چهار دست و پا، پزشکان به دلیل آسیب دیدن بخش‌هایی ازصورت مجبور به حذف بخش‌های مرده از پوست صورت او شدند و لب‌های او از بین رفت.


از زمان کنترل بیماری تا کنون آقای لوئیس بار‌ها تحت عمل جراحی برای ترمیم و پیوند پوست قرار گرفته است و اکنون پزشکان با استفاده از تاتو اجزای صورت و لب‌های صورت او را شبیه سازی کرده‌اند.

پزشکان برای ایجاد فرم لب و دهان این فرد، مجبور به پیوند پوست و عضله از صورت او شده‌اند و به تدریج بافت را به فرم لب دگرگون کرده‌اند.


جراحی ترمیمی بر روی این مرد برای نخستین بار در دنیا انجام می‌شود و او امیدوار است رابطه او با اعضای خانواده به ویژه فرزندش بهبود پیدا کند.


بیماری او درسال ۲۰۱۳ آغاز شد که در ابتدا پزشکان سرماخوردگی را تشخیص دادند، اما این عارضه در اثر ورود عفونت به بدن او ایجاد شده بود و در نهایت پس از ۶ ماه بستری دربیمارستان، انجام ۱۸ عمل جراحی و قطع هر ۴ دست و پا وضعیت او رو به بهبود شد.

آقای لوئیس دچار آلودگی به استرپتوکوک A. گروه A. شده بود که به سندرم شوک سمی، سپتیکمی و نکروز پیشرفته منجر شد.


در اثر بروز قانقاریا و پیشرفت بیماری و مقاومت دارویی باکتری‌ها پزشکان قادر به نجات اعضای بدن او نشدند و در نهایت اعضای آسیب دیده بدن قطع شدند.
عفونت دراین بیماری تلاش می‌کند تا از اعضای مختلف بدن، چون دست و پا به تدریج به سوی قلب پیشرفت کند و سبب مرگ فرد شود.

خانواده آقای لوئیس اکنون در تلاش هستند تا پروتز‌های بهتری با قیمت حدود ۳ میلیون پوند برای او تهیه کنند تا بتواند زندگی مستقلی پیدا کند.


بیماری (FASCIITIS NECROTIZING) که به آن بیماری گوشت خوار نیز گفته می‌شود سبب از بین رفتن بافت نرم بدن و ورود عفونت به پوست، عضلات و چربی می‌شود.

این بیماری باکتریایی و با ورود عوامل بیماری زا از راه زخم، سوختگی یا برش به درون بدن اتفاق می‌افتد، باکتری‌ها پس از ورود به بدن سبب مرگ بافت سلولی و قطع جریان خون می‌شوند و به سرعت از راه جریان خون درتمامی بخش‌های بدن منتشر می‌شوند.


علامت‌های این بیماری شامل، تکه‌های قرمز بر روی پوست، کبودی، تب و لرز، حالت تهوع، شکستگی اندام‌های بدن و شوک است.

برای جلوگیری از مرگ، فرد به سرعت باید تحت درمان و عمل جراحی برای جلوگیری از گسترش عفونت قرار بگیرد، درمان شامل جراحی حذف بافت مرده و تزریق آنتی بیوتیک‌های وریدی بسیار قوی و بررسی کارایی سیستم ایمنی بدن فرد است.


این بیماری سبب مرگ بین ۲۰ الی ۲۵ درصد از مبتلایان می‌شود و آن دسته که نجات پیدا می‌کنند معمولاً دچار ناهنجار‌هایی در بدن خود از دید زیبایی شناختی می‌شوند.

این مرد با وجود گذراندن چنین بیماری سختی، امیدوار به آینده است و در نظر دارند در آینده به ماجراجویی به دور دنیا به همراه اعضای خانواده خود بپردازد.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

قطع دست و پای یک مرد به دلیل بیماری گوشت‌خوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار