یک عضو پارلمان سوریه با تاکید بر لزوم خروج نیرو‌های نظامی آمریکایی از این کشور، حضور نظامی آمریکا در سوریه را بی‌معنا دانست.

مقام سوری: حضور نظامی آمریکا در سوریه دیگر معنایی نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خالد عبود، عضو پارلمان سوریه، اعلام کرد آمریکا باید نیروهای نظامی خود را از این کشور خارج کند؛ زیرا با توجه به موفقیت‌های نیروهای دولتی سوری و متحدان آن دیگر حضور نظامی آمریکا در سوریه معنایی ندارد.

عبود در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: از آنجایی که آمریکا هیچ منافعی از بودن در خاک سوریه بدست نمی‌آورد، دیگر نمی‌تواند نیروهای خود را در سوریه نگه دارد.

بنا به اعلام این مقام سوری، نیروهای آمریکایی به دنبال انتظار برای تجزیه احتمالی سوریه در این کشور مستقر شدند. این عضو پارلمان سوریه در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ما این موضوع را پشت سرگذاشته‌ایم و دیگر آمریکا نیازی به حفظ نیروهای خود در این منطقه ندارد.

عبود همچنین به نشست آتی میان روسای جمهور دو کشور آمریکا و روسیه اشاره کرد که قرار است در آن به مسئله حل و فصل مناقشه سوریه پرداخته شود. این مقام سوری اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با دستی پر از دستاوردهای خود و متحدانش در این نشست حضور می‌یابد در حال است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چیزی برای ارائه در نشست با همتای روسی خود ندارد.

روز جمعه رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند رئیس جمهور این کشور امیدوار است بتواند با همتای روسی خود به توافقی محکم و قاطع دست یابد که در آن بر خروج نظامیان آمریکا از سوریه تاکید خواهد شد. محمود افندی، نماینده مخالفان آستانه به اسپوتنیک اعلام کرد مسکو و واشنگتن در حال شکل‌دهی توافقی برای واگذاری کنترل منطقه جنوبی سوریه و پایگاه نظامی التنف به روسیه بوده‌اند و احتمالا در نشست 16 جولای ترامپ و پوتین در هلسینکی فنلاند درباره این مسئله تصمیم‌گیری خواهد شد.

در ماه آوریل رئیس جمهور  آمریکا اعلام کرد بسیار مایل به خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه است و تاکید کرد که بازسازی سوریه را به کشورهای دیگر واگذار می‌کند. با این حال اندکی بعد ترامپ اعلام کرد نیروهای نظامی آمریکا تا زمانی که واشنگتن بتواند ردپایی محکم و ماندگار از خود در منطقه بر جای بگذارد، در این کشور باقی خواهند ماند.

ائتلاف به سرکردگی آمریکا در حالی عملیات نظامی خود را در خاک سوریه آغاز کرده است که فعالیت‌های این ائتلاف در سوریه مورد تائید بشار اسد، رئیس جمهور این کشور، و شورای امنیت سازمان ملل نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقآی مهدی
۱۵:۳۱ ۱۰ تير ۱۳۹۷
مرگبرامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۰ تير ۱۳۹۷
لعنت بر امریکا
آخرین اخبار