مستند نبرد صیادان قشم با کوسه‌های غول پیکر اکران می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از اکران مستند نبرد صیادان قشم با کوسه‌های غول پیکر در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،علیرضا کمساری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: مستند نبرد صیادان قشم با کوسه‌های غول پیکر در جزیره قشم اکران می‌شود.

وی افزود:این مستند ساعت ۲۰ و سی دقیقه امشب در تالار آئینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت:این مستند سال ۱۳۵۴ به کارگردانی، تهیه کنندگی و فیلمرداری حمید احمدی لاری در آب‌های روستای سلخ جزیره قشم تهیه شده است.

کمساری افزود: این مُستند در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی از طریق یکی از کانال‌های تلویزیونی به نمایش گذاشته شده بود و اینک با گذشت ۴۲ سال بار دیگر احیا و امشب به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: اکران این مُستند به صورت رایگان است و با حضور تماشاگران و اندیشمندان مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

کارگردان این مُستند هم در ارتباط با نمایش کوسه‌های کولی کَر در قشم، گفت: چهل سال پیش این مستند از شکار نوعی کوسه نهنگ غول پیکر به نام "کولی کر" ساخته شد.

حمید احمدی لاری افزود: مسئولان فرهنگی جزیره قشم این فیلم را به عنوان سندی مردم شناختی مورد توجه قرار دادند و خواستار نمایش آن شدند.

وی گفت:کوسه کولی کَر با شروع و پایان گرما به خلیج فارس و ناحیه‌ای میان جزایر قشم، هرمز و هنگام می‌آمدند و شکارچیان با هدف استفاده از چربی اش این وال کوسه‌های غول پیکر را در این محدوده شکار می‌کردند.

انتهای پیام/ف

مستند نبرد صیادان قشم با کوسه‌های غول پیکر

برچسب ها: وزارت ارشاد ، مستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.