عضو شورای شهر تهران نسبت به لزوم تسریع در تأمین منابع مالی مترو در بودجه 97 به شهرداری تهران تذکر داد.

تذکر فراهانی به شهرداری برای تسریع در تأمین مالی متروبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران(یکشنبه) برگزار شد، در تذکری به معاونت حمل و نقل و ترافیک و همچنین معاونت مالی و اقتصاد شهرداری تهران اظهار کرد: تأمین مالی بر پایه ابزارها و نهادهای بازار سرمایه یکی از شیوه‌های تأمین نقدینگی برای توسعه شهر است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه امری که مورد تأکید شورای شهر در همه ادوار بوده این است که شهرداری تهران اولین تجربه انتشار اوراق مشارکت در کشور را برای اجرای پروژه نواب وقف کرده است، تصریح کرد: این روزها بیش از پیش به این شیوه تأمین مالی به جای استقرار از بانک‌ها توجه می‌شود.

فراهانی با بیان اینکه در 26 دی ماه سال گذشته با استناد قانون بودجه سال 96 کل کشور و در اجرای بند یکم تبصره چهارم با تصویب مصوبه مجوز انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری جهت تکمیل خطوط 6 و 7 مترو به شهرداری تهران اجازه داد تا با هماهنگی وزارت کشور و رعایت تمامی قوانین نسبت به اوراق مشارکت تا سقف مبلغ 4 هزار میلیارد تومان جهت تکمیل خطوط 6 و 7 مترو اقدام کند، گفت: برابر قانون بودجه سال 96 و 97 کل کشور، بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت برای طرح‌های مترو تهران به نسبت 50 درصد سهم دولت و 50 درصد سهم شهرداری تهران است و تضمین 50 درصد سهم دولت بر عهده سازمان برنامه و بودجه است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون با وجود گذشت 6 ماه از مصوبه شورا علی‌رغم آن که هم برابر قانون بودجه 96 و هم قانون بودجه 97 که شهرداری می‌توانست نسبت به تأمین مالی تهران اقدام کند، نشان از اقدام جدی برای استفاده از این امکان قانونی نیست.

فراهانی افزود: این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق اجاره مخابرات ایران در بازار سرمایه عرضه و به فروش رسیده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بر همین اساس درباره لزوم تسریع در انتشار اوراق تأمین مالی کمتر و برابر مصوبه شورا به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار