­روزنامه «لیبراسیون» از عربستان به سبب سیاست‌های ضدحقوق بشری ریاض به شدت انتقاد و این کشور را عامل بر هم زننده ثبات در غرب آسیا توصیف کرد.

روزنامه فرانسوی: عربستان در بی‌ثبات کردن بخش اعظم خاورمیانه پیشگام استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه فرانسوی «لیبراسیون» با انتشار مقاله‌ای از اقدام مقامات سعودی در عرصه داخلی و خارجی در نقض حقوق بشر انتقاد کرد و این کشور را بر هم‌ زننده ثبات منطقه دانست.

این مقاله با این سوال آغاز شد: این همه تسامح در قبال نظامی که با ایفای نقش در منطقه به ویژه در یمن، حقوق بشر را نقض می‌کند مشکل واقعی ایجاد نمی‌کند؟

نویسندگان این مقاله همگی مقاله خود را با تاکید بر اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، دوست دارد خود را به عنوان عامل تحول عربستان معرفی کند، آغاز کردند، زیرا پس از باز شدن در‌های استادیوم‌های فوتبال و سالن‌های کنسرت به روی زنان و اعطای حق رانندگی به آنها، بسیاری از ناظران گمان کردند، این اقدامات در حد یک انقلاب است.

آن‌ها همچنین گفتند: «چرا این اصلاحات را تا اندازه بزرگ می‌کنید؟ اگر محور این اصلاحات زنان باشند، باید بگوییم پلیس بن سلمان بسیاری از زنان فعال عربستانی مانند عائشه المانع را راهی زندان کرده است.»

آن‌ها تصریح کردند: مسئله «ایمان النفجان»، وبلاگ‌نویس زن، نیز نمونه دیگری از ظلم به زنان است. به طوری که این زن همچنان در مکانی محرمانه به همراه دیگر زنان پشت میله‌های زندان به سر می‌برد و روزنامه رسمی عربستان با متهم کردنش به خیانت، آبروی وی را هدف قرار داده است.

نویسندگان با اشاره به اقدام ماه ژوئن مقامات عربستان در استخدام ۸ نفر از نیرو‌های جدید برای سر بریدن افزودند: جلادان سعودی به سبب افزایش مجازات‌های بدنی در این کشور دیگر خسته شدند.

به گفته این نویسندگان، ریاض در سطح منطقه‌ای هم، در بی‌ثبات کردن بخش اعظم خاورمیانه (غرب آسیا) پیشگام است. برای مثال در یمن کشتار مردم در سکوت ادامه دارد و این کشور در نتیجه جنگی که بن سلمان در زمان تصدی پست وزارت دفاع به راه انداخته است، شاهد انتشار بیماری وباست و در معرض خطر قحطی و گرسنگی قرار دارد.

نویسندگان این مقاله در ادامه این پرسش را مطرح کردند در چنین اوضاعی «سکوت وحشتناک بسیاری از سیاست‌مداران و رسانه‌ها چگونه قابل تفسیر است؟ و چطور اقدامات بن سلمان را انقلاب بدانیم در حالی که چنین اقداماتی هر کشور دیگر در جهان را ویران خواهد کرد؟»

انتهای پیام/

انتقاد لیبراسیون از سیاست‌های عربستان سعودی

برچسب ها: عربستان ، یمن ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
فریبرز ذاکرعباسی
۱۹:۱۴ ۱۰ تير ۱۳۹۷
عربستان عددی نیست که بتواند از این کارها بکند.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۷:۰۸ ۱۰ تير ۱۳۹۷
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۶:۴۵ ۱۰ تير ۱۳۹۷
اگر چه آل سعود وهابی امروز به نیابت از رژیم صهیونیستی و آمریکا سردمدری اشرار جنایتکار را بدست گرفته و با همکاری هم یک جنگ احزاب دیگر علیه اسلام و مسلمانان را براه اندخته است اما این رژیم خانوادگی و اربابان او بدانند که پیروزی بدون تردید از آنِ جبهه مقاومت اسلامی است و خداوند بزرگ اجازه نخواهد داد این شیاطین به اهداف خود برسند و شکست مفتضحانه آنها در عراق و سوریه هم علی رغم سرمایه گذاری های مادی و معنوی کلان شان چیزی جز اراده الهی برای حمایت از مظومین نیست که بدون تردید ادامه خواهد داشت و خدای ابراهیم و موسی و عیسی علی نبینا و اله و علیه السلام محمد(ص)و خدای طبس همیشه وجود دارد و در کمین ظالمان است .
Iran (Islamic Republic of)
Javad
۱۳:۵۶ ۱۰ تير ۱۳۹۷
در شرایط فعلی حج واقعی فقط و فقط کمک به خود مردم گرفتار و کشور عزیزمان است حال چه با کارآفرینی و اشتغال برای چند نفر باشد و چه هر راه منطقی دیگر
آخرین اخبار