استاندار اصفهان گفت:باید کارگروه فضای مجازی تشکیل شده و آسیب‌ها و ظرفیت‌های فضای مجازی با ظرافت خاصی دیده شود تا بتوانیم در مقابل هجمه‌های دشمنان نه به صورت منفعلانه بلکه به صورت فرافعال اقدام کنیم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان از عدم حضور برخی از اعضا و حضور نیابتی در جلسه انتقاد کرد و اظهار داشت: موضوع فرهنگ یکی از اساسی‌ترین مسائل جامعه به شمار می‌رود و عدم حضور مدیران در این شورا قابل توجیه نیست.

وی افزود: عدم حضور برخی از اعضا و حضور نیابتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان از نظر بی‌نظمی و نداشتن اهتمام به امور فرهنگی محکوم و خلاف مقررات اداری است و با صراحت اعلام می‌کنم که در صورت تکرار برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

استاندار اصفهان با بیان این که مسائل فرهنگی مجرد و مجزا از دیگر مسائل نیست، گفت: بخش عمده‌ای از مسائل فرهنگی منبعث از مسائل اقتصادی و اجتماعی است و ناهنجاری‌ها و نارضایتی‌ها در بخش‌های دیگر در مباحث فرهنگی خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که ناگزیر هستیم در خصوص شاخص‌های فرهنگ عمومی بررسی و آسیب‌شناسی لازم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید در خصوص احصای شاخص‌های شورای فرهنگ عمومی و اجرای عملیاتی آن در دبیرخانه برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.

مهرعلیزاده با بیان این که شورای فرهنگ عمومی علی‌رغم سابقه چند دهه‌ای هنور نتوانسته برخی مسائل عمومی و شناخته شده را عملیاتی کند، اذعان داشت: باید برنامه‌های مختلف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ایجاد و پیگیری شود و هنر این مجموعه در اجرا و عملیاتی کردن این برنامه‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به تدوین شناسنامه فرهنگی اصفهان توسط شهرداری یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی باید از این مطالعات برای برنامه‌ریزی‌های خود بهره‌مند شوند و برنامه‌های این رصدخانه باید با قوت تمام پیش رود تا مسائل فرهنگی و اجتماعی به شکل عملیاتی رصد شود.

استاندار اصفهان با تأکید بر ضرورت توجه به فضای مجازی اضافه کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و این نشان می‌دهد که این مقوله به حدی اهمیت دارد که پرداختن به آن و موفقیت فضای مجازی پرداختن به انقلاب اسلامی و موفقیت انقلاب است.

وی با بیان این که امروز دشمنان از طریق فضای مجازی تلاش می‌کنند که به انقلاب اسلامی ضربه وارد کنند، بیان داشت: باید کارگروه فضای مجازی تشکیل شده و آسیب‌ها و ظرفیت‌های فضای مجازی با ظرافت خاصی دیده شود تا بتوانیم در مقابل هجمه‌های دشمنان نه به صورت منفعلانه بلکه به صورت فرافعال اقدام کنیم.

مهرعلیزاده تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نباید در مقابل فضای مجازی ساکت و صامت باشند و باید با ورود فعال در این فضا در جهت تبلیغ و اطلاع‌رسانی اقدامات و همچنین بررسی تحلیلی عملکرد دستگاه‌ها، کسب اطلاعات از فضاهای مجازی مخرب علیه خود و ریشه‌یابی آن اقدام کنند.

وی با تأکید بر این که دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان باید موضوعات مهم و مؤثر را در دستور کار خود قرار دهد، عنوان داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند هم‌فکری لازم را داشته باشند تا موضوعاتی از قبیل مصرف بهینه آب و ایجاد نشاط اجتماعی باید در جامعه نهادینه شود.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.