معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از برپایی بازارچه‌های موقت صنایع دستی در استان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ عباس زاده، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برپایی بازارچه های موقت صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: اولین بازار محلی روز گذشته در محل روستای ملی توبافی خراشاد بیرجند برپا شد.


وی افزود: بازارهای محلی فرصتی برای توانمندسازی زنان روستایی است و برای ارتقای معیشتی زنان روستایی نیاز است به صنایع‌دستی آنان توجه کنیم.


عباس زاده گفت: در اولین بازارمحلی هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی روستا آثار و تولیدات خود را در معرض بازدید و فروش قرار دادند.


وی افزود: هنرمندان در رشته های حوله بافی در این بازار از ساعت 16 الی 21حضور پیدا کردند و در کنار دیگر محصولات روستا و سوغات محلی به عرضه و فروش صنایع دستی پرداختند که با استقبال بی نظیر بازدیدکنندگان از روستاهای مجاور و مردم خراشاد روبه رو شد.


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: این حرکت فرهنگی بصورت هفتگی تداوم دارد و با برگزاری بازار‌های محلی، ظرفیت‌های گردشگری، سوغات و صنایع‌دستی آن محل توسط زنان معرفی خواهد شد .
انتهای پیام/ب


بازارچه های موقت صنایع دستی در خراسان جنوبی برپا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.