در مراسمی با حضور مسئولان بخش، صیادان و دوستداران محیط زیست، زباله‌های پراکنده در جزیره نخیلو بخش بردخون جمع آوری شد.

زباله‌های پراکنده در جزیره نخیلو بخش بردخون جمع آوری شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی اخلاقی بخشدار بردخون بعد از ظهر شنبه در حاشیه پاکسازی جزیره نخیلو اظهار داشت: طبیعت نعمتی ارزشمتد است که خداوند به امانت در اختیار انسان قرار داده و آدمی در برابر استفاده از آن مسئول است.

وی افزود: آلودگی محیط زیست بر زندگی جانداران بویژه انسان اثر می‌گذارد و پیامد‌های زیان باری بر آنان دارد، زیرا تخریب محیط زیست باعث افسردگی انسان و آبادسازی و توجه به آن موجب شادابی می‌شود.

اخلاقی بر توجه به مناطق ساحلی و جزایر و نتوع زیست دریایی تأکید کرد و گفت: توجه به مناطق حفاظت شده، شناسایی و مدیریت بحران جمعیت و زیستگاه‌های گونه‌های نادر و در معرض خطر انقراض ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بخشدار بردخون از دست اندرکاران محیط زیست و دوستداران محیط زیست تقدیر کرد و گفت: منابع طبیعی و محیط زیست متعلق به همه انسان‌ها است و باید به بهترین شکل از آن حفاظت کنیم.

وی با بیان اینکه نقش انسان در تخریب و آلودگی محیط زیست بیشتر از دیگران است، ابراز داشت: محیط بانان منطقه حفاظت شده‌مند هر ساله با مشارکت مردم، صیادان و دوستداران محیط زیست جزایر منطقه را برای تخم گذاری پرندگان مهاجر و لاک پشت‌ها آماده می‌کنند تا این میراث گران‌بها برای آیندگان به یادگار بماند.

نجف جمشیدی مسئول منطقه حفاظت شده‌مند نیز گفت: انتخاب شعار غلبه بر آلودگی پلاستیک که به نوعی هدف حذف آلودگی‌های پلاستیکی را دنبال می‌کند، فراخوانی برای اقدام همه در مبارزه با یکی از بزرگترین چالش‌های زیست محیطی عصر کنونی است.

انتهای پیام/م

جزیره نخیلو پاکسازی شد

برچسب ها: پسماند ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.