استاندار سمنان گفت : بخشنامه های جدید مربوط به مراودات ارزی و برخی مقررات بخش اقتصادی و تولید و اشتغال در روزهای آینده به استان ها ابلاغ می شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان  ، سید شهاب الدین چاووشی استاندار سمنان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  با بیان اینکه بخشنامه های جدید مربوط به مراودات ارزی و برخی مقررات بخش اقتصادی و تولید و اشتغال در روزهای آینده به استان ها ابلاغ می شود، گفت: این بخشنامه ها بر اساس تصمیمات نشست سران سه قوه و رهنمودهای رهبری تدوین شده است .

وی صریح کرد: مسئولانی که قدرت ریسک در شرایط سخت اقتصادی را ندارند باید جای خود را به افراد با انگیزه بدهند.
 
چاووشی افزود: همبستگی اجتماعی مردم مقابل تهدیدها، خطر پذیری و مسئولیت پذیری سرمایه گذاران و مدیران اقتصادی مبتنی بر اصول اقتصاد مقاومتی راهکار برون رفت از شرایط فعلی است.
 
استاندار سمنان همچنین آغاز فشارهای اقتصادی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران را ناشی از اقتدار حکومتی مستقل در خاورمیانه مقابل زیاده خواهی های استکبار جهانی دانست.
 
چاوشی تاکید کرد : دشمن در فضای مجازی برای تشویش اذهان عمومی بسیار جدی در حال فعالیت است و وظیفه مسئولان و متخصصان و کارشناسان این است تا با روشنگری و تشریح مباحث روز همبستگی اجتماعی مردم را حفظ و تقویت کنند.
 
استاندار سمنان ایده های نو و ابتکارات اقتصادی سرمایه گذاران را در شرایط اقتصادی اضطراری کشور ضروری دانست و گفت : در میدان مبارزه با سیاست های تحریمی آمریکا، زمان عامل بسیار مهمی است و نباید در اتخاذ و اجرای تصمیمات کاربردی فرصت سوزی شود.
 
چاووشی با انتقاد از سرازیر شدن پول های سرگردان و سرمایه های ساکن و بلااستفاده مردم به سمت بازار های هیجانی ارز و طلا در هفته های گذشته افزود : خروج ارز از کشور برای خرید خانه و ویلا در کشورهای دیگر هم از نتیجه اخلال گری برخی سودجویان و فرصت طلبان از این شرایط خاص اقتصادی است.
 
چاوشی تجربه ارزشمند دوران دفاع مقدس را راهکار موثری برای مبارزه با تهدیدات اقتصادی آمریکا و متحدانش برشمرد و گفت : پذیرفتن مسئولیت تولید و اشتغال در وضع فعلی همانند ایثار در خط مقدم جبهه دفاع و روی مین رفتن برای بازگشایی راه همسنگران است.
 
وی تدابیر محلی و درون استانی برای شناسایی بزنگاه های اقتصادی را یادآور شد و خاطرنشان کرد : نباید به نشست های 15 روزه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اکتفا کرد و نشست روزانه برای افزایش سرعت عمل نیاز ضروری است چرا که در شرایط تحمیلی و تحریم گسترده، وارد آمدن هر گونه ضربه اقتصادی ممکن است پیامدهای امنیتی به دنبال داشته باشد.
 
حیدرآسیابی دادستان کل استان هم در این نشست با تاکید بر حمایت کامل از سرمایه گذاری و تولید، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت : اتحاد و همدلی مثال زدنی و کم نظیری بین سران سه قوه برای پشتیبانی همه جانبه از فرآیند سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد شده است.
 
علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست اهتمام مدیران واحدهای صنعتی استان برای حفظ بازار تولید و اشتغال را یادآور شد و گفت : براساس دستور استاندار کارگروه ویژه ای متشکل از صاحب نظران اقتصادی و مدیران دستگاههای اجرایی به منظور رصد روزانه و اخذ تصمیمات به روز از این هفته تشکیل می شود.
 
انتهای پیام / گ
 

تجربه ارزشمند دوران دفاع مقدس راهکاری موثری برای مبارزه با تهدیدات اقتصادی آمریکا و متحدانش است

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.