بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) اعلام کرد که کمیسیون انتخابات، روند بررسی اسناد نامزدان را بدون حضور ناظران پیش برده و این کار خلاف قانون انتخابات است.

فیفا: بررسی اسناد نامزدها بدون حضور ناظرین صورت گرفته استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) اعلام کرد که کمیسیون انتخابات، روند بررسی اسناد نامزدان را بدون حضور ناظران پیش برده و این کار خلاف قانون انتخابات است.

یوسف رشید، رئیس اجرایی فیفا امروز (شنبه ۹ سرطان) گفته است که بر اساس قانون انتخابات بررسی اسناد نامزدان انتخابات پارلمانی باید در حضور تمام ناظرین صورت می‌گرفت، اما چنین نشده است.

به گفته او، کمیسیون انتخابات برای سومین بار از قانون تخطی کرده و آنان خواهان بررسی این موضوع است.

اما معاذالله دولتی، معاون کمیسیون انتخابات اظهارات وی را رد کرده و گفته است که برای ناظرین هیچ محدودیتی وجود نداشته است.

روند بررسی اسناد نامزدهای انتخاباتی چندی قبل آغاز شد و در پی آن کمیسیون انتخابات، شب گذشته فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات پارلمانی هفت ولایت را اعلام کرد.

به نوشته افق، این کمیسیون فهرست ابتدایی نامزدان ولایات کابل، نیمروز، ارزگان، نورستان، کنر، خوست و بامیان را اعلام کرد. قرار است که فهرست نامزدان متباقی ولایات تا پایان امروز اعلام شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.