وزیر انرژی آمریکا مجددا اذعان کرد پس از اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران در ماه نوامبر، بهای جهانی طلای سیاه افزایش خواهد یافت.

اذعان مقام آمریکایی به افزایش قیمت نفت پس از اعمال تحریم‌های ضد ایرانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریک پری، وزیر انرژی آمریکا بار دیگر اذعان کرد: «به دنبال از سرگیری تحریم‌های ایران در ماه نوامبر شاهد افزایش قیمت نفت در بازار جهانی خواهیم بود».

به نوشته اسپوتنیک، فشار واشنگتن بر متحدان خود برای پایان دادن به واردات نفت از ایران تا ماه نوامبر و خودداری مقامات آمریکایی برای صرف نظر از این مهلت زمانی سبب افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش فشار بر بازارهای جهانی انرژی شده است.

وزیر انرژی آمریکا پیشتر گفته بود: «هرچند پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران قیمت نفت افزایش خواهد یافت، واشنگتن به سمت ذخایر نفتی خود نخواهد رفت؛ زیرا اطمینان داریم که عربستان سعودی و روسیه می‌توانند با افزایش تولیدات نفتی خود این شکاف را پوشش دهند».

بنا به اعلام موسسه گلوبال پلاتس اگر آمریکا خریداران نفت خام ایران را مجبور به کاهش واردات نفتی خود از ایران کند، از ماه نوامبر انتظار کاهشی بیش از یک میلیون بشکه در روز در تولید نفت دنیا خواهد رفت.  بنا به اعلام موسسه مالی مریل لینچ ایجاد اختلال در تامین نفت از ایران که در نتیجه تحریم‌های آمریکا صورت می‌گیرد می تواند منجر به افزایش قیمت نفت تا حدود 90 دلار در هر بشکه شود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران روز جمعه اعلام کرد اگرمیزان صادرات نفت خام ایران به 4 میلیون بشکه در روز می‌رسید، آمریکا نمی‌توانست علیه بخش نفتی ایران تحریم اعمال کند و در این صورت ایجاد اختلال در تامین نفتی از سوی ایران برای آمریکایی‌ها بسیار ناگوار بود. بنا به اعلام وزارت نفت، ایران در حال حاضر  2.5 میلیون بشکه در روز صادرات نفتی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار