استاندار قزوین بر ضرورت استفاده از ظرفیت علمی، فرهنگی و سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور بویژه قزوینی‌ها در توسعه استان تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در دیدار با محمدی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از قزوینی‌های مقیم خارج باید در اولویت قرار گیرد و ما نیز آمادگی داریم تا زمینه بازگشت و سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج را در استان قزوین فراهم کنیم.

زاهدی افزود: همچنین در حوزه آب، محیط زیست، فعالیت علمی و تحقیقاتی آمادگی داریم از توانمندی ایرانیان خارج از کشور استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: در مدرسه سازی نیز باید از توان ایرانیان خارج از کشور بهره‌مند شد و پروژه‌های شاخصی را در قزوین اجرا کرد.

استاندار گفت: بزودی شبکه ریلی راه آهن قزوین به رشت افتتاح می‌شود که این ظرفیت می‌تواند در کنار سایر توانمندی‌های استان قزوین در اجرای طرح‌های اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی اضافه کرد: هرچقدر بتوانیم سرمایه گذار خارجی را در استان قزوین فراهم کنیم به تضمین و تقویت امنیت هم کمک کرده ایم.

وی اضافه کرد: اگر ارتباط دفتر امور ایرانیان خارج از کشور با استانداری‌ها بیشتر شود می‌توان ضمن بررسی مشکلات با استفاده از توانمندی‌های موجود، کار‌های خوبی انجام داد.

استانداری اضافه کرد: مشکلات دانشجویان، زندانیان و خانواده‌های ایرانی باید در اولویت باشد و در کنار آن باید شرایط بازگشت آنان را نیز فراهم کرد.

زاهدی بیان کرد: گاهی اوقات وقتی یک ایرانی در خارج فوت می‌کند خانواده‌های وابسته برای انتقال آن سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند که باید به این موضوع نیز رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دیدار استاندار قزوین با مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.