عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: سیاست "تحمل صفر" ترامپ و دولت او در قبال مهاجران، حقوق بشری و انسانی نیست.

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سیاست "تحمل صفر" رئیس جمهور آمریکا در قبال مهاجران، اظهار کرد: رویکرد شخص ترامپ و دولت او در خصوص مهاجران کاملا نژادپرستانه است و مورد اقبال افکار عمومی ملت‌های دنیا نیست.

وی تصریح کرد: رئیس جمهوری آمریکا همواره در همه مسائل به طور یکجانبه و حتی بدون مشورت با دوستان و همپیمانانش برخورد می‌کند و می‌خواهد همه چیز را به نفع کاخ سفید جلو ببرد، لذا رویکردی که دونالد ترامپ در پیش گرفته هیچ‌گونه همخوانی با دنیا ندارد و در این زمینه موفق نخواهد شد.

شوهانی با بیان اینکه در سیاست "تحمل صفر" ترامپ، کودکان از والدینشان جدا شده و در بازداشتگاه‌ها نگهداری می‌شوند‌ و این موضوع حقوق بشری و انسانی نیست، بیان کرد: این مسئله در خود آمریکا جنجال زیادی به پا کرده و به نظر می‌رسد آن روی دیگر آمریکایی‌ها که افراطی‌گرایی و نژاد گرایی است را نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: بدون شک اعضای سازمان ملل و ملت‌های دنیا از این سیاست‌های ایالات متحده استقبال نمی‌کنند، چرا که این موضوعات خوشایند افکار عمومی نیست.

وی با بیان اینکه سیاست نژادپرستانه کاخ سفید واکنش‌هایی را در خارج از آمریکا به همراه داشته است، گفت: سازمان‌های حقوق بشری و سازمان ملل متحد باید نسبت به این موضوع واکنش جدی نشان دهند، هرچند به نظر می‌رسد که توان لازم برای مقابله با سیاست‌های آمریکایی‌ها را نداشته باشند، از سوی دیگر برخی کشورها هم یا نمی‌خواهند یا توان لازم برای رویارویی با این رفتار نژادپرستانه ترامپ را ندارند.

شوهانی با بیان اینکه آمریکا به دنبال این است که با این کارها دنیا را به طور تک قطبی جلو ببرد، اظهار کرد: قطعا کاخ سفید در رسیدن به این هدف خود ناکام خواهد بود، اما آنچه که در عمل می‌بینیم این است که این نگاه آمریکایی‌ها یک نگاه فاشیستی و نژادپرستانه است و از سوی ملت‌های جهان محکوم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم بیان کرد: موضوع سیاست "تحمل صفر" در قبال مهاجران قطعا موجب به انزوا رفتن هرچه بیشتر کاخ سفید می‌شود، هرچند شاید ترامپ بتواند تا حدودی اعتراضات داخل آمریکا را جمع و جور کند، ولی در عرصه بین‌الملل بدون شک این موضوع کاخ سفید را منزوی خواهد کرد.

شوهانی با بیان اینکه هم‌پیمانان آمریکا از این رویکرد ترامپ استقبال نکردند، گفت: گاها این کشورها حتی نسبت به اقدامات این‌چنینی آمریکایی‌ها واکنش نشان می‌دهند و در مقابل آن می‌ایستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم تصریح کرد: این سیاست‌های ترامپ بدون شک آمریکا را به عقب خواهد برد و چهره‌ ایالات متحده را خشن‌تر از قبل در بین افکار عمومی جهان نشان می‌دهد و این کشور را به عنوان یک دولت و حامی ظالمین و ستمکاران معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های نژادپرستانه ترامپ به هیچ‌وجه به نفع آمریکا نیست و شاید در کوتاه مدت برای کاخ سفید منافع آنی داشته باشد، اما در درازمدت هرگز به نفع آنان نخواهد بود.

گفتنی است بر اساس سیاست "تحمل صفر" دونالد ترامپ، تاکنون بیش از ۲ هزار کودک که به همراه والدین و یا وابستگان بزرگسال خود بطور غیرقانونی وارد خاک آمریکا شده‌‍‌اند از والدین خود جدا شده و در بازداشتگاهها یا در کنار خانواده هایی که سرپرستی آنها را برعهده گرفته اند، بسر می‌برند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار