نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تبریک رشد 15 پله ای ورزش استان کرمان در بین استان های کشور، از دست اندرکاران خواست: تلاش کنند تا این رتبه تک رقمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه کرمان در دیدار با جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران جامعه پهلوانی به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، ضمن تبریک 15 پله رشد اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و ارتقا از رتبه ی 28 به رتبه ی سیزدهم ، به دست اندرکاران ورزش استان، گفت: 15 پله رشد یعنی 15 رقیب را پشت سر گذاشتیم و این سرعت خیلی قابل توجهی است و آن نشان از ظرفیت بالای استان کرمان در این امر است، پس باید تلاش کنید تا استان کرمان را در این زمینه تک رقمی کنید.

وی جوانی، امید و انگیزه، داشتن برنامه و برنامه ریزی مناسب و بودجه را از جمله پایه های اصلی ورزش دانست و افزود: اگر این پایه ها جدی گرفته شود، ورزش استان پیشرفت خوبی خواهد کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: البته این به معنای کنار گذاشتن مجرب ها نیست، تجربه نشان داده در میدان باید جوان باشد و در مدیریت نیز تلفیقی از تجرب و جوانی تا موفقیت حاصل شود.

وی یادآور شد: امروزی ها می گویند اگر کسی بخواهد در کارش موفق شود سه اصل را باید رعایت کند و آن اصول شامل:  نیروی انسانی مناسب، مدیریت و اختیارات و بودجه است که سبب پیشرفت در کار می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به ورزش زورخانه ای اشاره کرد و بیان داشت: سه ویژگی در ورزش زورخانه ای وجود دارد که این ورزش را نسبت به سایر ورزش ها متمایز می کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: اولین ویژگی آن، همان بحث ورزشی آن است، چرا که به هر دلیلی، این ورزش جاذبه دارد و این جاذبه شامل تحرک بدن و کار کشیدن از بدن است.

وی افزود: ویژگی دوم که آن را نسبت به بقیه ورزش ها ممتاز می کند اینست، این ورزش، برنامه هایش در اجرا با معنویت بافته شده است و انسان وقتی وارد گود زورخانه می شود، از نظر روحی و روانی با معنویت تقویت می شود.

 حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: سومین ویژگی آن، پرورش روحیه جوانمردی به صورت خاص است.

 وی ورزش زورخانه ای را مادر همه ی ورزشها عنوان کرد و یادآور شد: با سند توسعه فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای که مدیرکل ورزش و جوانان مطرح کردند، مطمئناً تحولی بزرگ در استان رخ می دهد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اعلام اینکه منتظر این سند هستیم، افزود: ما حمایت خود را در این راستا اعلام می کنیم.

انتهای پیام/ب

دیدار پیشکسوتان و ورزشکاران جامعه پهلوانی با امام جمعه کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.