دوازدهمین جشنواره عشایری شهرستان زرند با حضور بیش از ۳۰۰۰ نفر از شهروندان در محل بوستان شهید و در قالب برنامه‌های متنوع و شاد فرهنگی برگزار شد.

نخستین جشنواره عشایری در شهرستان زرندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمداسلامی رئیس میراث فرهنگی زرند هدف از این جشنواره را علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی، به معرفی توانمندی‌های عشایری و نیز انتقال مشکلات این قشر به مسئولان اعلام کرد .

وی افزود: برای ما جالب و در عین حال بهت آور بود که در شهرستان زرند نیز زندگی عشایری وجود دارد و اینکه تاکنون برنامه خاص این بخش از جامعه برگزار نشده بود لذا تصمیم گرفتیم جشنواره اقوام ایرانی را دو بخش تقسیم کنیم و ابتدا به معرفی عشایر شهرستان زرند بپردازیم و پس از آن جشنواره دیگر اقوام ایرانی را برنامه ریزی کنیم.

وی اظهار داشت:در این جشنواره سعی شد زندگی عشایر زرندی بصورت زنده اجرا شود تا مردم از نزدیک در جریان نوع زندگی این قشر از جامعه قرار گیرند.

وی بیان کرد:بیش از ۲۰ غرفه برای عرضه و فروش تولیدات عشایری و روستایی در قالب تولیدات دامی، گیاهان دارویی و صنایع دستی و دو چادر عشایری راه اندازی شد و در حاشیه این جشنواره بازی‌های بومی نظیر چوب بازی زرندی، شترسواری برای کودکان، آشنایی کودکان با طریقه کوچ نشینی و نیز موزه‌ای از آثار قدیمی زرند در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

آقای اسلامی گفت: از ابتدای سال این جشنواره دوازدهم است که برگزار شد و تا پایان سال ۲۷ جشنواره در زرند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

برگزاری  جشنواره ای ویژه عشایر زرند

برچسب ها: اخباراجتماعی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار