معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت رامهرمز آلودگی آب را عامل احتمالی مسمومیت جمعی از اهالی روستای باوج رامهرمز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عطاالله شیرالی، معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت رامهرمز با اشاره به مسموم شدن 68 نفر از اهالی روستای باوج شهرستان رامهرمز اظهار کرد: افرادی که دچار مسمومیت شده بودند از 3 روستای شهید رایگانی، ستلون و کبوتری به مرکز خدمات جامع سلامت روستایی باوج رامهرمز مراجعه نمودند.

وی با بیان اینکه این افراد با علائم اسهال خفیف و تب به مرکز بهداشتی-درمانی باوج مراجعه کردند اذعان داشت: 50 نفر از این افراد بصورت سرپایی درمان شدند و 18 نفر به دلیل پایین نیامدن تب آن ها با درمان های اولیه به بیمارستان مادر رامهرمز و بیمارستان ابوذر اهواز انتقال یافتند.

شیرالی در ادامه افزود: از تعداد بستری شده مذکور 4 نفر شامل؛ 3 پسربچه و یک دختر بچه به دلیل تب بالا به اهواز اعزام و 15 نفر دیگر در بیمارستان رامهرمز بستری شدند.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز با بیان اینکه علت این حادثه باید به صورت دقیق درحال بررسی است و با توجه به اینکه منبع مشترک غذایی مشترک مثل حضور در مراسم عروسی و فاتحه وجود نداشته است، بیش تر احتمال آلودگی با منبع آب داده می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه نمونه برداری های لازم و آموزش های لازم در خصوص مصرف آب و سالم سازی آن به مردم انجام شده، بیان کرد: تا 3 روز آینده نتیجه قطعی بررسی ها و آزمایش ها اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/گ

مسمومیت غذایی اهالی روستا

برچسب ها: امنیت غذایی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار