گمرک ایران با مذاکرات فشرده فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران و رای قاطع اعضای سازمان جهانی گمرک به عنوان عضو کمیسیون خط مشی گذاری سازمان جهانی گمرک انتخاب شد.

گمرک ایران عضو کمیسیون خط مشی گذاری سازمان جهانی گمرک شد به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از  روابط عمومی گمرک ایران؛ با توسعه دیپلماسی فعال و افزایش چشمگیر فعالیتهای بین المللی گمرک کشورمان در سالهای اخیر و پس از سفر سال گذشته میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک به تهران در سال گذشته ، درخواست عضویت گمرک کشورمان در کمیسیون خط مشی گذاری سازمان جهانی به معاونت منطقه ای آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی گمرک ارسال شد.

پس از طرح اولیه در اجلاس رابطان و متعاقب آن در اجلاس روسای کل گمرکات منطقه ای در استرالیا و فیجی درخواست گمرک ایران مطرح و مورد موافقت قرار گرفت و نهایتا در یکصد و سی ودومین اجلاس شورای سازمان جهانی گمرک که هم اکنون با شرکت یکصد و هشتاد روسای گمرکات کشورهای عضو وسایر سازمانهای ذینفع تجارت بین المللی در مقر سازمان جهانی گمرک در بروکسل در حال برگزاری است به تصویب نهایی کشورهای عضو سازمان جهانی گمرک رسید ‌.

بدین ترتیب پس از گذشت چهارده سال ، ایران مجددا به عضویت کمیته سازمان جهانی گمرک در آمد.

بنابراین گزارش ؛ کمیته خط مشی گذاری سازمان جهانی گمرک مهمترین کمیته سازمان جهانی گمرک است که وظیفه سیاست گذاری و تدوین خط مشی مهمترین سازمان بین المللی تخصصی گمرک را بر عهده دارد.

با توجه به اهمیت روزافزون گمركات و نقش آن در تجارت بین‌المللی از لحاظ مسائل حمایتی، كنترلی، درآمدی و تسهیل تجارت، گمرك ایران سعی دارد علاوه بر حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های بین‌المللی نیز نقش موثری ایفا كند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار