سعید هژبری از کمبود مدارس در شهرک‌های مسکن مهر استان خبر داد و گفت: بر این اساس ساخت ۱۷ واحد آموزشی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید هژبری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان صبح شنبه در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه در شهرهای استان هرکجا مسکن مهر ایجاد شد به طبع آن مدارس نیز باید ساخته شود، ابراز داشت: تراکم مسکن مهر در استان بسیار بالا است به‌عنوان‌مثال در شهری مانند سمنان ۱۲هزار واحد مسکونی در ساخت وجود دارد که در حال اسکان گیری هستند و باید در آن‌ها مدارس ساخته شود.

وی افزود: اجرای طرح مدارس باید با شتاب و نیاز شهری توأم باشد هرکجا مسکن مهر یا شهرک‌های جدید با ظرفیت خانوار بالا وجود دارد باید ساخت مدرسه نیز در اولویت واقع شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بابیان اینکه یکی از مشکلات موجود مدارس فرسوده است، ابراز داشت: در محله‌های قدیم شهرهای استان با مدارسی مواجه هستیم که به دلیل قدیمی بودن فرسوده و نیازمند بازسازی هستند که در صورت تأمین اعتبارات لازم این مدارس شناسایی و بر اساس اولویت نوسازی خواهند شد.

هژبری در ادامه تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها در صورت تأمین اعتبارات لازم ۱۷ فضای آموزشی در هفته دولت سال جاری بهره‌برداری و به مجموعه مدارس استان افزوده خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت آموزش استفاده از ظرفیت خیران می‌تواند به تکمیل طرح‌های آموزشی شتاب بیشتری بخشد لذا به‌کارگیری خیران در اجرای نوسازی و ساخت مدارس به‌طورجدی پیگیری می‌شود و امیدواریم با مشارکت عموم و نهادهای مختلف و مؤسسات خیریه بتوانیم شاهد افتتاح این پروژه‌ها در استان باشیم.

انتهای پیام/ب

جزییات کمبود مدارس در شهرک‌های مسکن مهر استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.