کارشناس داوری فوتبال گفت: سخت‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی برعهده تیم داوری ایران است و مطمئنم که در این بازی عملکرد خوبی خواهند داشت.

ابراهیم میرزابیگی، کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار دنیای ورزشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره قضاوت تیم داوری ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بیان کرد: فکر می کنم، علیرضا فغانی و تیم داوری ایران به جای قرار گیری در رده دوم برترین داوران جام در رده نخست قرار دارند، زیرا تا کنون از سیستم کمک داور ویدئویی ( VAR ) استفاده نکردند و اگر داوری از این سیستم استفاده کند، به طور قطع از امتیازش کم خواهد شد.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

او افزود: فغانی در جام جهانی ۲۰۱۸ به هیچ عنوان از ویدئو چک استفاده نکرده و به همین دلیل بهترین داور محسوب می شود. او به دلیل دوندگی بالا و قدرت بدنی زیاد در نزدیکی تمام صحنه ها است و به همین دلیل بازیکنان و کادرفنی تمام سوت ها و قضاوت های او را قبول می کنند، چون می دانند او نزدیک صحنه است و اشتباه نمی کند. 

میرزابیگی در خصوص قضاوت فغانی در دیدار تیم های آرژانتین و فرانسه خاطرنشان کرد: به دلیل عملکرد عالی تیم داوری ایران در جام جهانی، مسئولان تصمیم گرفتند تا داوری بازی حساس آرژانتین و فرانسه را بر عهده داوران ایرانی و علیرضا فغانی قرار دهند. سخت ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی برعهده فغانی، منصوری و سخندان است و مطمن هستم آنها در این بازی هم عملکرد قابل قبولی خواهند داشت و افتخار کشورمان می شوند.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در مورد اینکه آیا تیم داوری ایران می تواند در فینال جام جهانی قضاوت کنند یا خیر، گفت: بازی های سختی در جام جهانی بر عهده تیم داوری ایران بوده و این می تواند نکته مثبتی باشد. قضاوت در بازی حذفی میان آرژانتین و فرانسه از داوری بازی فینال سخت تر است و مطمن هستم، تیم داوری ایران می تواند عملکرد فوق العاده ای در این جام داشته باشد.

وی ادامه داد: آمادگی بالا و کمک داوران خوبی مانند سخندان و منصوری، عامل موفقیت فغانی در جام جهانی هستند و تشخیص درست خطاها و استفاده نکردن از سیستم کمک داوری، سبب ارتقا جایگاه داوری ایران در جام جهانی شده است و امیدوارم این روند تا پایان جام ادامه داشته باشد. 

ناظر داوری فدراسیون فوتبال درباره عملکرد تیم داوری ایران در ۲ بازی آلمان و مکزیک - برزیل و صربستان اظهار کرد: در ۲ بازی گذشته هیچ مشکلی وجود نداشت اما اگر منصوری در دقایق ابتدایی بازی برزیل و صربستان کمی آفساید را زودتر اعلام کرد می کرد، بهتر بود اما اشتباه تاثیرگذاری وجود نداشت و عملکرد آنها قابل تحسین است. مطمن هستم اگر قضاوت بازی فینال را بخواهند به داور آسیایی بدهند، شانس فغانی بیشتر از همه و روشن ایرماتوف  است و می تواند دیدار نهایی را قضاوت کند.

میرزابیگی  در پایان گفت: ویدئو VAR ( سیستم کمک داوری ویدئویی ) سبب شده تا هر تیمی به حق خود برسد و اشتباهات داوری کاهش می یابد. درست است  جذابیت فوتبال تا حدودی کاهش یافت اما تا ۹۵ درصد تیم ها به حق خود می رسند.

بیشتر بخوانید:

بازتاب قضاوت فغانی در رسانه‌های فرانسوی

فغانی داور دیدار فرانسه و آرژانتین شد

واکنش فغانی از روسیه به جنجال کی روش و برانکو

انتهای پیام/

اظهارات کارشناس داوری فوتبال درباره قضاوت تیم داوری ایران در جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.