کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: تیم داوری ایران عملکرد عاای خود را در بازی فرانسه و آرژانتین هم تکرار می‌کنند.

غیاثی: عملکرد عالی فغانی و کمک هایش در بازی فرانسه و آرژانتین تکرار می‌شودرضا غیاثی در گفت و گو با  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،   درباره انتخاب علیرضا فعانی و کمک هایش برای قضاوت دیدار فرانسه و آرژانتین در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بیان کرد: فکر می کنم تیم داوری ایران حساس ترین و جذاب ترین بازی این مرحله را قضاوت می کند و این امر جای خوشحالی دارد. کمیته داوران فیفا از عملکرد فغانی رضایت کامل دارد. من با اسفندیار بهارمست، مدرس داوران جام جهانی و ناظر کمیته داوران فیفا که از بچه محل هایم است، رفاقت زیادی دارم و طبق تماسی که با او داشتم اعلام کرد عملکرد فغانی و کمک هایش عالی بوده است و آنها منجر به افتخار جامعه داوری کشورمان هستند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

او درمورد اینکه فغانی با قضاوت خوب در بازی فرانسه و آرژانتین شانس بالایی برای انتخاب به عنوان یکی از داوران مرحله نیمه نهایی یا فینال جام بیست و یکم دارد، گفت: فیفا به عملکرد داوران توجه می کند و به نام های بزرگ توجهی ندارد. هرکسی کارش را به خوبی انجام دهد، بازهم قضاوت می کند و داورانی که عملکرد ضعیفی داشته اند هم باید از جام کنار بروند. فغانی، منصوری و سخندان در ۲ بازی اول خود عملکرد خوبی داشته اند و اطمینان دارم با تکرار این روند در دیدار آرژانتین و فرانسه می توانند باز هم در جام جهانی قضاوت کنند.


فغانی با اطمینان تصمیم می گیرد و احتیاجی به VAR ندارد


سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره دلیل استفاده نکردن علیرضا فغانی از سیستم VAR اظهار داشت: این امر امتیاز مثبتی برای فغانی محسوب می شود و نشان می دهد او به تصمیم هایش اطمینان دارد. داورانی از سیستم VAR بهره می گیرند که نسبت به تصمیم خود شک داشته باشند. البته کمک داور ویدیویی به هیچ وجه به داوران نمی گوید چه کاری انجام بدهند و فقط از آنها می خواهد این صحنه مشکوک را ببینند و سپس تصمیم گیری کنند. زمانیکه فغانی با اطمینان سوت می زند، دیگر احتیاجی به بررسی ویدیویی نیست. متاسفانه برخی افراد بدون اینکه اطلاعی نسبت به ابن سیستم داشته باشند درمورد استفاده از آن اظهارنظر غلط می کنند.


نمایش یک صحنه از زوایای مختلف برای داور از حسن های VAR است

غیاثی خاطرنشان کرد: برخلاف این افراد من استفاده از VAR را مثبت می دانم چراکه با وجود وقفه ای که در جریان بازی با استفاده از این سیستم پیش می آید، از این طریق عدالت در فوتبال بیشتر می شود. البته محاسبه زمانی که بر اثر استفاده از VAR تلف می شود، برعهده داور وسط است و سرداور ویدیویی در این امر نقشی ندارد. از طرفی اگر داور بازی با مشاهده یک تصویر برای تصمیم گیری به جمع بندی نرسد، تصویر دیگری به او نشان داده می شود و این هم از حسن های VAR است. حتی خود سر داور ویدیویی هم از کمک داورانی بهره می گیرد تا صحنه ای از دست نرود.

او درمورد بهترین داوران جام جهانی در مرحله گروهی اظهار داشت: برخی داوران در کنار علیرضا فغانی قضاوت خوبی داشتند اما بهتر است من درباره آنها صحبت نکنم تا فیفا این امر را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: 


فیفا با VAR دنبال تحقق عدالت است


پیشکسوت داوری ایران درباره انتقادات مطرح شده مبنی بر اینکه VAR روح فوتبال را از بین می برد، گفت: اگر قرار لست کسی به این حرف ها توجه کند به اظهارات سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا مبنی بر اینکه فوتبال با همین اشتباهات انسانی جذاب است، اهمیت می داد اما مسئولان فیفا تصمیم گرفتند با بهره گیری از تکنولوژی سراغ تحقق عدالت بروند و بدون شک سعی می کنند در آینده ای نزدیک نقص های موجود را هم رفع کنند.

انتهای پیام/

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی 2018 می توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.