مدیرکل آب منطقه‌ای مازندران به ساکنان منطقه لفور سوادکوه و بابل درباره خطر ناشی از بالا آمدن سطح آب رودخانه بابلرود هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ابراهیم یخکشی مدیرکل آب منطقه‌ای مازندران گفت:با توجه به بالا رفتن مصرف آب در بخش کشاورزی، برای تامین آب اراضی تحت پوشش شبکه البرز این شرکت در نظر دارد از ساعت ۲۰ روز جمعه هشتم تیرماه میزان رهاسازی آب از سد البرز را به میزان ۲۰ متر مکعب افزایش می دهد.

وی افزود: با توجه به بالا آمدن سطح آب رودخانه بابلرود و خطرات احتمالی ناشی از آن شهروندان بخصوص ساکنان مجاور این رودخانه و مسافران از نزدیک شدن به حاشیه این رودخانه خودداری کنند.

یخکشی گفت: شهروندان از ورود به این رودخانه‌ها پرهیز و در صورت وقوع حوادث احتمالی این شرکت مسئولیتی نخواهد داشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: در سه دهه اخیر جمعیت استان رشد زیادی داشته است و تقاضا برای سفر به استان به شدت افزایش یافته، سبک زندگی جمعیت مقیم و شناور تغییر و مصرف آب در بخش شرب بیشتر شد و شغل و معیشت متناسب با جمعیت و تقاضا تعریف نشد.

وی گفت: تقاضا برای کشاورزی و پرورش ماهی افزایش یافت و این موضوع سبب شد تا فشار زیادی به منابع آب، بویژه آب زیرزمینی جهت بهره برداری وارد شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران مصرف بیش از ۱۰۰ هزار تن کود و سم در بخش کشاورزی و مدیریت نامناسب مصرف، تامین و تدارک منابع مالی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش آب و کشاورزی را یکی دیگر از چالش‌های مهم مدیریت منابع آب برشمرد.

یخکشی گفت: پایین بودن اعتبار اختصاص یافته هر سال و تخصیص نیافتن نقدینگی بودجه مصوب، موجب طولانی شدن اجرای طرح‌ها شده است.

انتهای پیام/آ


هشدار درباره بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.