کارشناس فوتبال گفت: نتیجه هیچ مسابقه‌ای در جام جهانی قابل پیش بینی نیست چرا که فاصله تیم‌ها به هم نزدیک شده است.

شرفی:فاصله تیم ها در جام جهانی روسیه به هم نزدیک تر شده استاصغر شرفی در گفتگو با خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره ارزیابی اش از مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه اظهار کرد: معتقدم که تیم های حاضر در جام جهانی تا کنون عملکرد خوبی به نمایش گذاشتند و  نتیجه هیچ مسابقه ای را نمی شود از قبل پیش بینی کرد چرا که فاصله تیم ها به هم نزدیک شده است. همچنین مسئله ویدئو چک در داوری های جام جهانی هنوز جا نیافتاده است و آیندگان باید در این باره نظر بدهند. 

او ادامه داد: به طور کلی همه تیم ها با آمادگی کامل پا به مسابقات جام جهانی روسیه گذاشتند اما یکی ، 2 تیم هم در حد این رقابتها نبودند. تیم ملی فوتبال کشورمان هم در این دوره از رقابتها خوب ظاهر شد و توانست فوتبالمان را به جهان نشان بدهد. 

حذف آلمان در جام جهانی اتفاقی نبود 

شرفی درباره حذف آلمان قهرمان دوره قبل جام جهانی در مرحله گروهی بیان کرد: به هر حال حذف آلمان اتفاقی نبود و هر تیمی که ضعیف تر بازی کند امکان باختش هم است و آلمان هم از این امر مستثنی نیست. تیم کره جنوبی بازی انتحاری برابر آلمان ارائه کرد و در نهایت توانست این تیم را شکست بدهد. به هر حال بازیکنان حاضر در جام جهانی در کنار یکدیگر در باشگاه های بزرگ بازی کردند و از نحوه بازی هم شناخت دارند. همچنین آلمان گام اول خود را در جام جهانی محکم پشت سر نگذاشت و جبران شکست بازی اول برایش سخت شد و نتوانست در بازی های بعدی به موفقیت دست یابد. 

صعود ژاپن زنگ خطری برای جام ملتهای آسیا است 

کارشناس فوتبال درباره اینکه ژاپن تنها تیم آسیایی صعود کننده به مرحله بعدی جام جهانی 2018 است، گفت: بله صعود ژاپن به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زنگ خطری برای جام ملتهای آسیایی است و تیم ملی فوتبال کشورمان باید تمرکزش را برای این رقابتها معطوف کند تا در این رقابتها به موفقیت دست یابد. دوره خلق شگفتی در جام جهانی به پایان رسیده است و تیم ها از لحاظ تاکنیکی فاصله چندانی با یکدیگر ندارند و امیدوارم ژاپن بتواند در مرحله بعدی هم خوب ظاهر شود. 

تیم های آفریقایی بازنده سربلند بودند 

او درباره حذف تیم های آفریقایی از جام جهانی روسیه تصریح کرد: تیم های آفریقایی هم خوب بازی کردند اما در گلزنی ناموفق بودند و در نهایت نتوانستند از گروه های خود بالا بیایند. به هر حال تیم های آفریقایی بازنده سربلند بودند. 

شرفی درباره اینکه پدیده ای در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه معرفی شد یا نه! گفت: پدیده ای در این رقابتها ندیدم و همه تیم ها در یک سطح و اندازه بودند و تنها تیم عربستان در این رقابتها غرور ملی نداشت. 

کی روش به خوبی تاکنیک دفاعی را در تیم ملی جا انداخته است 

کارشناس فوتبال درباره اینکه تیم ملی فوتبال ایران به عنوان بهترین خط دفاع جام جهانی روسیه شناخته شد، گفت: به هر حال کی روش به خوبی تاکنیک دفاعی را در تیم ملی کشورمان جا انداخته است و ملی پوشان همه مسیرهای نفوذی  را برای حریفان خود بسته بودند و همین موضوع باعث شد که کمترین گل را در این رقابتها دریافت کنیم. البته تیم ملی نباید فقط دفاع کند و باید تاکنیک حمله کردن هم  جزء برنامه هایش قرار بدهد تا در مسابقات جهانی به موفقیت دست یابد.

او در پایان خاطر نشان کرد: مربیان ما با تماشای بازی های جام جهانی طرز فکر شان  به فوتبال روز دنیا عوض می شود و این موضوع در  سطح کیفی بازی های لیگ برتر کشورمان تاثیر گذار است. 

بیشتر بخوانیم: 

«کی روش» اصلی‌ترین گزینه هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی

ستارگان دنیای فوتبال در جمع بدترین‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه + عکس

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.