جنبش انصارالله از هلاکت دست‌کم ۵۰ تن از مزدوران خارجی تحت فرماندهی ائتلاف سعودی و انهدام ۱۸ خودروی نظامی آنان در استان حدیده در غرب یمن خبر داد.

شکست سنگین ائتلاف متجاوز سعودی در جبهه ساحل غربی یمنبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جنبش انصار الله یمن از هلاکت دست کم ۵۰ تن از متجاوزان و مزدوران خارجی از جمله شماری از فرماندهان تحت امر عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، و انهدام ۱۸ خودروی نظامی آنان در استان حدیده در غرب این کشور خبر داد.

خبرگزاری سبا وابسته به جنبش انصار الله اعلام کرد نیرو‌های ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی عربستان و نظامیان وابسته به منصور هادی از چهارشنبه شب تلاش کردند از جبهه‌های التحیتا، الفازه و المجیلیس در جنوب استان حدیده پیشروی کنند که نیرو‌های انصار الله حملات آنان را دفع و تلفات و خسارات سنگینی به آن‌ها وارد کردند.

خبرگزاری سبا افزود نظامیان تحت امر منصور هادی دو حمله نظامی از بخش غربی شهر التحیتا انجام دادند که نیرو‌های انصارالله موفق شدند حملات آن‌ها را خنثی کنند. نیرو‌های انصار الله با حمله به مراکز استقرار مهاجمان شماری از آنان را کشته و زخمی و شش خودروی زرهی و نظامی آنان را منهدم کردند.

نیرو‌های انصار الله همچنین با حمله به مراکز استقرار نظامیان ائتلاف متجاوز و نیرو‌های وابسته به منصور هادی در جبهه شمال التحیتا خسارت‌های زیادی به آنان وارد و یک دستگاه خودرو زرهی و سه خودروی نظامی را منهدم کردند. با فرار مهاجمان به طرف مناطق بیابانی شمال التحیتا، نیرو‌های انصارالله توانستند مقادیری انواع سلاح، تجهیزات نظامی و مهمات آنان را به غنیمت بگیرند.

نظامیان وابسته به منصور هادی همچنین تلاش کردند از منطقه بیابانی منطقه المجیلیس مسیر ارتباطی میان التحیتا - السویق را قطع کنند، اما نیرو‌های انصارالله حمله آنان را دفع و تلفات و خساراتی به آن‌ها وارد کردند.

تنها پس از پنج ساعت از انهدام پنج خودروی زرهی نظامیان وابسته به منصور هادی در منطقه الفازه در حومه شهرستان التحیتا، نیرو‌های انصار الله موفق شدند سه خوروی نظامی و زرهی دیگر مهاجمان را منهدم کنند.

مبارزان جنبش انصار الله، با محاصره نیرو‌های متجاوز ائتلاف عربی تحت امر عربستان و نظامیان وابسته به منصور هادی مانع پیشروی آنان در جبهه‌های مختلف در استان حدیده می‌شوند و مسیر‌های تدارکاتی و امداد رسانی آنان را قطع می‌کنند. یکی از فرماندهان ارشد نیرو‌های منصور هادی در درگیری با نیرو‌های جنبش انصار الله در استان مرزی صعده در شمال یمن کشته شد.

یک منبع نظامی به خبرگزاری سبا گفت: سرهنگ عمار الجرادی و تعدادی از همراهان وی در درگیری با نیرو‌های انصارالله در جنوب غرب استان صعده کشته شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علی طاهری
۰۶:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
دست مریزادای رهروان شهیدکربلا
پیروزی نزدیک ونزدیک است.درودبرانصارالله قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
ذاکر
۲۲:۲۳ ۰۸ تير ۱۳۹۷
درودخدابرشیعیان راستین آقاامیرالمومنین علیه السلام(انصارالله)که نوادگآن بنی امیه ی ملعون رایکی پس ازدیگری به درک واصل میکنند.
آخرین اخبار