قاسم نصیری گفت: به زائران ایرانی توصیه می‌کنم که از حمل هرگونه موادمخدر خودداری کنند.

مجازات سخت در انتظار زائران حامل مواد مخدربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم نصیری مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت در همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع ۹۷ اظهار کرد: انگشت نگاری و تصویربرداری از چهره زائران توسط حراست عربستان موضوع مهمی نیست و زائران نباید به آن حساسیت نشان بدهند.

وی در ادامه تصریح کرد: مجازات سختی در انتظار حاملان مواد مخدر به کشور عربستان است و به زائران ایرانی توصیه می‌کنم که از حمل هرگونه موادمخدر  خودداری کنند.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: داشتن سعه صدر و صبوری به ویژه در نقاطی که ممکن است زائران کمی معطل شوند را به همه زائران ایرانی توصیه می کنم.

نصیری تاکید کرد: احترام به قوانین و مقررات عربستان مثل سایر زائرانی که سال‌های گذشته به حج تمتع مشرف شدند، موضوع مهمی است که باید از طرف حجاج مراعات شود.

وی اضافه کرد: چنانچه زائران حج تمتع در سال جاری بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده رفتار کنند، حجی بدون دغدغه را پشت سر خواهیم گذاشت.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت یادآور شد: تصویر برداری و انگشت نگاری از مسافرانی که به کشور دیگر وارد می‌شوند، امری معمول است و زائران ایرانی نباید هیچ گونه حساسیتی نشان دهند.

نصیری اضافه کرد: بازرسی‌های متعدد و جدی برای جلوگیری از حمل مواد مخدر توسط زائران حج تمتع در نظر گرفته شده است و در صورت کشف  مواد مخدر، در هر دو فرودگاه مبدأ و مقصد به صورت جدی و سختگیرانه با حاملان مواد مخدر برخورد می‌شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر برخورد قضایی با حاملین مواد مخدر به عربستان، از عزیمت آن‌ها به مراسم حج نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد و ویزای متخلفین باطل می‌شود.

مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت یادآور شد: سال گذشته با پیگیری مستمر کارشناسان خبره و سگ‌های موادیاب، حتی یک مورد خروج و حمل موادمخدر به عربستان را نداشتیم و موارد شناسایی شده در فرودگاه‌های داخل کشور بازداشت شده و از عزیمت آن‌ها جلوگیری شد.

نصیری تاکید کرد: حبس‌های طولانی مدت در انتظار حاملان مواد مخدر به عربستان است و افرادی که به انتقال موادمخدر به عربستان اقدام کنند در صورت دستگیری در داخل فرودگاه های عربستان به زندان‌های مخوف سعودی منتقل خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: زائران حج تمتع سال جاری به خاطر داشته باشند که از به همراه داشتن روانگردان ها و همچنین انواع مشتقات تریاک نیز خودداری کرده و از پذیرش بار دیگران به عنوان امانت پرهیز کنند.

مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت اظهار کرد: سال گذشته جاسازی های بسیاری از مواد مخدر از زائران کشف شد و این امر نشانه هوشمندی و داشتن تجهیزات مدرن پلیس فرودگاه در داخل کشور است.

نصیری خاطرنشان کرد: زائران حج تمتع از امضای هرگونه برگه‌ای که از محتوای آن اطلاع ندارند خودداری کرده و سایر موضوعات را با مدیران کاروان های خود در میان بگذارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج 97 ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار