زلزله‌ای به بزرگی ٤.٤ ریشتری به عمق ١٠ کیلومتری در قطور، استان آذربايجان غربي رخ داد که بزرگترین زلزله هفته بود.

بزرگترين زلزله هفته قطور را لرزاند/ ثبت. زمين لرزه در كشور

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌های رخ داده در کشور را از ١ تا ٧ تیر ماه را به اطلاع می‌رسانیم، تعداد ٥٠ زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

جمعه ١ تیرماه

در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ٣.٨ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر به ثبت رسیده است؛ در جزیره خارک استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ٣.١ ریشتر در عمق ١٦ کیلومتر رخ داده است، در منوجان استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ٣.١ ریشتر در عمق ١٥ کیلومتر به وقوع پیوسته همچنین در جویم استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ٣.١ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است.

زلزله اس جونقان استان چهارمحال و بختياري به بزرگس ٣.١ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر لرزاند آخرين زلزله اين روز در تبريز استان آذربايجان شرقس به بزرگي ٣.٠ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر بوده است.

شنبه ٢ تیرماه

در فیروز آباد استان اردبیل زلزله‌ای به بزرگی ٢.٧ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر به ثبت رسیده است؛ در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ٢.٩ ریشتر در عمق ٩ کیلومتر رخ داده است، در قطور استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی ٤.٤ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر به وقوع پیوسته است، آخرین زلزله این روز در گشت استان سیستان و بلوچستان به بزرگی ٣.٣ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر بوده است.


بيشتر بخوانيد: زلزله؛ غول خفته ايران زمين


يكشنبه ٣ تيرماه

در بندركنگان استان بوشهر زلزله ای به بزرگی ٤.٢ ريشتر در عمق ٢٤ كيلومتر رخ داده است، در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ٣.٨ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر به ثبت رسیده است، در خوسف استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی ٢.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر به وقوع پیوسته است، پیرانشهر استان آذربایجان غربی را زلزله‌ای به بزرگی ٢.٥ ریشتر در عمق ١١ کیلومتر لرزاند.

در زنگی آباد استان كرمان زلزله ای به بزرگی ٤.٢ ريشتر در عمق ٧ كيلومتر به ثبت رسيده است؛ در جزیره خارک استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ٣.٢ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است، آخرین زلزله این روز در حسینیه استان خورستان به بزرگی ٢.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر بوده است.

دوشنبه ٤ تیرماه

در مجن استان سمنان زلزله‌ای به بزرگی ٣.٠ ریشتر در عمق ٤ کیلومتر رخ داده است؛ در مهاباد استان یزد زلزله‌ای به بزرگی ٢.٦ ریشتر در عمق ١٣ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در شول آباد استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ٢.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است.

در یزدانشهر استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ٢.٨ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر بوده است، ازگله استان کرمانشاه را زلزله‌ای به بزرگی ٢.٦ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر لرزاند، آخرین زلزله این روز در مریوان استان کردستان به بزرگی ٢.٦ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر بوده است.

سه شنبه ٥ تیرماه

انبارالوم استان گلستان را زلزله‌ای به بزرگی ٣.٤ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر لرزاند؛ در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ٢.٥ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر رخ داده است، در تیتکانلو استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی ٢.٦ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر به وقوع پیوسته است، قصر شیرین استان کرمانشاه را زلزله‌ای به بزرگی ٢.٥ ریشتر در عمق ١٤ کیلومتر تجربه کرد، زلزله دیگر استان تیتکانلو به بزرگی ٢.٩ ریشتر در عمق ٦ کیلومتر بوده است.

در شهر پیر استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ٢.٦ ریشتر در عمق ١١ کیلومتر رخ داده است، سفید سنگ استان خراسان رضوی را زلزله‌ای به بزرگی ٢.٩ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر لرزاند، تازه آباد استان کرمانشاه را زلزله‌ای به بزرگی ٣.١ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر تجربه کرد، در رباط پشت بادام استان یزد زلزله‌ای به بزرگی ٣.٢ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است، در سرگز استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ٣.٦ ریشتر در عمق ١٩ کیلومتر به وقوع پیوسته است، آخرین زلزله این روز در تازه آباد استان کرمانشاه به بزرگی ٢.٥ ریشتر در عمق ٩ کیلومتر بوده است.


بيشتر بخوانيد: سرنخ هاي پنهان در وقوع زلزله


چهارشنبه ٦ تيرماه

در قصر شيرين استان كرمانشاه زلزله اي به بزرگی ٤.٢ ريشتر در عمق ١٢ كيلومتر رخ داده است؛ زلزله ديگر اين شهر به بزرگی ٣.٦ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر بوده است، در تازه آباد استان كرمانشاه زلزله ای به بزرگی ٢.٥ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر به ثبت رسيده است، زلزله ديگر اين شهر به بزرگی ٣.٥ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر بوده است.

در تازه آباد استان كرمانشاه زلزله اي به بزرگی ٢.٩ ريشتر در عمق ٧ كيلومتر رخ داده است؛ در زمان آباد استان سمنان زلزله ای به بزرگی ٢.٧ ريشتر در عمق ٩ كيلومتر به وقوع پيوسته است، قطور استان آذربايجان غربی را زلزله ای به بزرگی ٣.١ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر لرزاند آخرين زلزله اين روز در سالند استان خوزستان به بزرگی ٣.٠ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر بوده است.

پنجشنبه ٧ تيرماه

در سر پل ذهاب استان كرمانشاه زلزله ای به بزرگي ٣.١ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر رخ داده است، چلگرد استان چهارمحال و بختياری را زلزله ای به بزرگی ٢.٨ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر لرزاند، در تازه آباد استان كرمانشاه زلزله ای به بزرگی ٢.٦ ريشتر در عمق ٧ كيلومتر رخ داده است.

زيارتعلی استان هرمزگان را زلزله اي به بزرگی ٤.٢ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر لرزاند، گرمی استان اردبيل زلزله ای به بزرگی ٢.٧ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر تجربه كرد، در تازه آباد استان كرمانشاه زلزله ای به بزرگی ٢.٥ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر رخ داده است، هجدك استان كرمان زلزله ای به بزرگي ٣.٢ ريشتر در عمق ٢٣ كيلومتر تجربه كرد، پره سر استان گيلان را زلزله ای به بزرگی ٢.٦ ريشتر در عمق ١٥ كيلومتر لرزاند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: زلزله ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار