شیخ نبیل قاووق گفت عربستان سعودی، امارات و بحرین یک مثلث توطئه علیه آرمان فلسطین تشکیل داده‌اند و تلاش می‌کنند آرمان فلسطین را از بین ببرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله با حضور در همایش سالیانه قرآنی که موسسه آموزش و پرورش اسلامی و مدارس المهدی (ع) در بیروت برگزار کرد، گفت: قرآنی که خداوند آن را به عنوان کتاب رحمت و هدایت برای انسان فرستاد امروزه به عنوان کتاب قتل و کشتار معرفی می‌شود و کشتارها، اشغال شهر‌ها و اهانت به زنان به اسم قرآن تمام می‌شود.

او درباره نظام سعودی گفت: «خداوند تبارک و تعالی خواست با قرآن امت را به خیر، برکت، رحمت و علم رهنمون و هدایت کند، اما می‌بینیم که نظام سعودی با رفتار‌ها و تجاوزگری‌اش هر روزه به آموزه‌های قرآن و امت قرآن کریم توهین می‌کند.

این روحانی لبنانی در ادامه این مطلب افزود: کسانی که مدعی خدمت به حرمین شریفین هستند به توطئه چینی علیه آرمان قدس و فلسطین می‌پردازند.

او افزود: عربستان سعودی تمام توانایی‌های دیپلماسی، سیاسی و مالی خود را جهت اجرای پروژه معامله قرن علیه ملت فلسطین به کار گرفت و اسرائیل نیز با خوشحالی و سرور برای سیاست‌های عربستان در منطقه دست می‌زند و به این کشور به عنوان فرصتی راهبردی برای تحقق آرزو‌های خود می‌نگرد.

شیخ نبیل قاووق اظهار کرد: عربستان سعودی، امارات و بحرین یک مثلث توطئه علیه آرمان فلسطین تشکیل داده‌اند و تلاش می‌کنند آرمان فلسطین را از بین ببرند.

او درباره امور داخلی لبنان گفت: «سیاست‌های نظام سعودی امروز به شر مطلق تبدیل شده است و کارش به جایی رسیده است که در انتخابات پارلمانی لبنان مداخله می‌کند و امروزه هم در تشکیل کابینه جدید مداخله می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در پایان افزود: مهمترین پیچیدگی‌هایی که تشکیل دولت با آن مواجه است ظاهرش ملی است، اما باطنش منطقه‌ای و سعودی است بنابراین بارزترین مشکل در برابر تشکیل دولت، تلاش عربستان سعودی و بزرگنمایی سهم هم‌پیمانان خود و ابزارهایش در تشکیل دولت است که هدف آن تشکیل جبهه سیاسی در لبنان برای مقابله با حزب الله و محور سیاسی آن در منطقه یعنی مقابله با ایران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار