نشست میان کره شمالی و کره جنوبی با هدف اتصال دوباره جاده‌ها امروز برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در شرایطی که یخ روابط میان کره جنوبی و کره شمالی آب شده است، دو کشور پنجشنبه نشستی را در سطح عملیاتی آغاز کردند. این نشست برای گفتگو به منظور همکاری درباره اتصال مجدد جاده‌هایی که از مرز دو کره عبور می‌کنند، برگزار شد.  

وزارت وحدت کره جنوبی اعلام کرد این نشست ساعت ده صبح در بخش شمالی روستای آتش بس پانمونجوم Panmunjom آغاز شد. کیم جیونگ-ریول Kim Jeong-ryeol، معاون وزیر حمل و نقل، هیئت کره جنوبی را رهبری می‌کند. رهبری هیئت کره شمالی نیز بر عهده پاک یانگ-هو Pak Yong-ho، معاون وزیر حفاظت از محیط زیست بود.

جلسه صبح امروز ظرف کمتر از سی دقیقه به پایان رسید. به گفته یکی از مقامات وزارت وحدت کره جنوبی، جلسات دیگری نیز قرار است، برگزار شود.

قرار است دو طرف درباره راه‌های نوسازی و اتصال مسیر‌های فرامرزی، در پی توافقی که در طول اجلاس سران دو کره در تاریخ بیست و هفتم آوریل به منظور گسترش تبادلات و همکاری در بخش‌های مختلف حاصل شد، با یکدیگر گفتگو کنند.  

ساخت جاده میان کائسونگ Kaesong، شهر مرزی کره شمالی و مونسان Munsan، درست در جنوب مرز بین دو کره، موضوع این گفتگو‌ها خواهد بود. اگر این جاده به طول نوزده کیلومتر تکمیل شود، امکان تردد وسایل نقلیه از سئول به پیونگ یانگ فراهم خواهد شد.

دو کره کار ساخت این جاده را در سال دو هزار و پانزده آغاز کردند، اما در سال دو هزار و شانزده پس از آنکه کره شمالی چهارمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد، فعالیت‌ها به حالت تعلیق درآمد.

معاون وزیر حمل و نقل کره جنوبی پیش از رفتن به این نشست به سؤال خبرنگاران درباره این که آیا موضوع ساخت جاده کائسونگ-مونسان روی میز مذاکرات خواهد بود، بدون دادن جزئیاتی در این باره پاسخ مثبت داد.  

او همچنین افزود: "ما مذاکراتی صادقانه خواهیم داشت و با نتایج خوبی بازخواهیم گشت. "

قرار است زیرساخت‌ها نقش مهمی را در تقویت تبادلات میان دو کره ایفا کنند. جاده‌ها و خطوط ریلی راه آهن کره شمالی در وضعیت بدی قرار دارند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

ناظران پیش بینی کردند با توجه به تحریم‌هایی که مانع همکاری‌های اقتصادی با کره شمالی می‌شود، ممکن است محدودیت‌هایی در پیشرفت نشست امروز وجود داشته باشد.

نشست امروز آخرین نشست مذاکرات میان دو کره در سطح عملیاتی است که در پی اجلاس تاریخی بین رهبران دو کشور در ماه آوریل حاصل شد.  

کره شمالی و کره جنوبی سه شنبه درباره همکاری در زمینه ریلی با یکدیگر توافق کردند مطالعات مشترکی را برای نوسازی خطوط راه آهن در سواحل غربی و شرقی شبه جزیره کره پیش ببرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار