رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از حل و فصل ریشه‌ای اختلافات در شورا‌های حل اختلاف خبر داد و بر نقش موثر آن‌ها در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ظهر امروز در نشست صمیمی با قضات، اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در فرهنگ دینی و در آیات قرآن توجه ویژه‌ای به عمل صلح و سازش شده و کسانی که برای ترویج فرهنگ صلح و سازش و اخوت در جامعه تلاش می‌کنند از ارزش بسیار بالایی برخوردارند.

وی افزود: این برای دین اسلام بسیار مهم است که فضا پر از دوستی و صمیمیت باشد و بین مومنان دعوا وجود نداشته باشد و در جامعه اسلامی همه با هم باید در صلح و صمیمیت زندگی کنند.

حمیدی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا صلح و صفا در جامعه اسلامی حاکم باشد زمینه‌های اختلاف از بین برود و اگر هم اختلافی به وجود آمد بین آن‌ها را اصلاح کنیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ایجاد صلح و سازش بین برادران دینی وظیفه همگانی است و در جامعه نیز تشکیلات قانونی ایجاد کرده اند تا این کار را مدیریت و زمینه را فراهم کنند تا مردم در این کار ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ سال از راه اندازی شورا‌های حل اختلاف می‌گذرد گفت: ۱۵ سال است که شورا‌های حل اختلاف در قوه قضاییه ایجاد شده و از قانون قوی و تجربه ۱۵ ساله برخوردار است.

وی ادامه داد: امروز شورا‌های حل اختلاف در کشور نهادینه شده است و نگاه‌ها نسبت به این نهاد تغیر کرده است و نگاه توام با احترام به شورای حل اختلاف است.

حمیدی گفت: با اجرای حکم قضایی ریشه اختلاف از بین نمی‌رود بلکه شاید بیشتر هم شود، اما با ورود شورا‌های حل اختلاف اختلافات به صورت ریشه‌ای خشکانده می‌شوند و افراد به دنبال انتقام جویی شخصی نخواهند بود.

وی در ادامه از تلاش‌های اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع

با اجرای حکم قضایی ریشه اختلاف از بین نمی‌رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار